torsdag 13. oktober 2011

GO fair traid !!!


På Sandvika Storsenter finnes en nydelig liten butikk....
En butikk som selger flettede kurver som er laget i et samarbeid mellom 
Anne Louise Hübertog flere hundre kvinner i Øst- Kenya.

I 2008 var Anne Louise på jordomreise, og på reisen kom hun til landsbyen Ngumbulu i sør-øst Kenya. Her så hun en landsby som var rammet av tørke og sult- katastrofer. I 2009 startet hun foretaket 'Elevating Trade', og på den måten fikk flere hundre kvinner arbeidsmulighet ved å flette sisalkurver. 

Dette er bare en liten del av historien, og jeg syns dere skal klikke
dere inn HER,og lese resten. 

Ikke bare syns jeg det er viktig å støtte Fair Trade saker generellt, jeg syns også vi skal forsøke å informere så mange mennesker som mulig om hvor viktig dette arbeidet er! Og selv om jeg 'bare' har en liten blogg.... så vil jeg ihvertfall prøve med alt jeg har, å skape blest om slike foretak. 

For et vidunderlig menneske.... som gjør noe...... som gjør alt HUN kan.... 

Er dere med meg? 


Jeg oppbevarer alt garnet mitt i denne fantastiske sisalkurven i stua. Jeg har leitet og leitet etter en kurv som har riktig str, OG som har lokk!! At det skal være så vanskelig å finne en kurv med lokk!! :) 

Butikken jeg var på het Noëlle. De tar inn produkter fra Elevating Trade, og jeg syns vi skal støtte dem. Gå inn og se hvilke produkter de har. De har alt fra store kurver til små oppbevaringskurver :) 


 Er den ikke fantastisk? 


På kurven var denne papp- biten... Det er ikke en prislapp... Jeg tror faktisk det er navnet på hun som har laget kurven. Jeg er ikke sikker, men det er jo et navn, og så deretter navnet på landsbyen. Jeg elsker sånne detaljer. Da blir jeg bare MER glad i kurven! Om det i det hele tatt er mulig :)

Go fairtrade!!!!!!


1 kommentar:

Ida sa...

Så utrolig stilig om det er navnet til hun som laget kurven! Jeg elsker også sånne ting, det er virkelig en spesiell gjenstand med en historie!