søndag 19. juni 2011

Klassisk med en 'twist'


Hey alle sammen!!! :) Jeg har savnet dere! :)

Uten at jeg skal gå inn noe særlig på det, så har den siste tiden vært veldig tøff. Og nå er jeg helt kaputt :) Dvs, jeg trenger en ferie!! Ehem..... en ferie TIL!! ha ha ha :) 

Så nå når jeg har tatt meg en liten pause, har jeg satt i gang noen strikke-prosjekter! Og det første jeg begynte på er et nytt Marius-pannebånd. Men denne gangen er det 'Hemsedal-farger'!!!  :) 


Det går fortere enn man tror, og kanskje jeg kaster meg over en Marius-genser snart :) Dette pannebåndet gjør jeg ferdig om ikke lenge. Det ser nesten ut som en lue, men jeg strikker det langt, så jeg kan brette det inn og få et dobbelt pannebånd :) 


Jeg elsker den dype blå, nesten fiolette fargen! Dette skal bli knall å ha til høsten igjen! 


Når dette er ferdig skal jeg prøve å fullføre et par andre strikke-prosjekter som bare ble lagt på is.... :) Det er så typisk meg! Jeg begynner på noe, men så finner jeg et nytt prosjekt som er mer spennende, og så legger jeg fra meg det gamle...Huff! Ikke rart jeg har et par uferdige strikkeplagg i skuffen da!! :) 

På interiørfronten er det lite nytt.. Etter at jeg fikk ny sofa, har jeg faktisk vært fornøyd med hjemmet mitt. Dvs...det er jo en del som kan gjøres, men det er store prosjekter som å rive ned vegger, lekte ut, sette opp slette vegger, legge nytt gulv, rive veggen mellom kjøkken og stue ned, utvide kjøkkenet, male soverommet, lage 'tre-font-vegg' på soverommet, fikse terassen osv osv... Men alle disse prosjektene er for store for meg til å ta tak i desverre. Meningen med den pausen jeg har nå, er at jeg skal slappe av :) Og ikke jobbe :) fnis... men kanskje jeg kan male litt....? Bare litt..? Jeg får se :)

Nå gleder jeg meg til å ta en titt inne hos alle dere igjen! Jeg har jo ikke engang hatt energi til å åpne pc'en i det siste, men NÅ vil jeg se hva dere holder på med der ute! Kanskje jeg får noen tips :) 


Klem til alle dere trofaste lesere!! Nå er jeg tilbake!! :) 




6 kommentarer:

Lene sa...

Det var jo lurt, å strikke et pannebånd før man går i gang med genser. Har lyst til det, men føler det tar laaaaang tid og er vanskelig:-).

Hasigamas mamma sa...

Kjempestilig!!! Og nydelig fargekombinasjon!
Klem
Lise

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Så stilige farger da! Jeg ønsker meg også et slike pannebånd, men det blir nok i de tradisjonelle fargene, av den enkle grunn at Lille-Gull er hyrte fra topp til tå i nettopp det;)

Går helt bra altså, trenger ikke unnskylde deg - jeg vet godt hvordan tiden stikker av gårde fra tid til annen;) Ta den tiden du trenger;)

Håper du ikke kjører deg selv for hardt, men tar pustepauser og tar vare på deg selv i den travle hverdagen;)

KLEM

Fargebarn/Husbygger i Klepp sa...

Så fantastisk fine farger du bruker. En slik mariusgenser i akkurat disse fargene har jeg lyst på til Storebror. Takk for inspirasjon, og velkommen tilbake :)

salige lavendel sa...

Flott strikketøy!! Likte disse fargene mye bedre enn de tradisjonelle "marius"fargene. Håper du får ferien du trenger...livet har noen oppoverbakker iblandt!

salige lavendel sa...

Nei, jeg har nok ikke evner til å begynne på en hel Mariusgenser er jeg redd...men det har nok du! =)