søndag 15. mai 2011

Rustikt i Romania...


Oi :) Da ble det en lenger bloggepause enn jeg hadde tenkt :)

Nå er jeg tilbake fra Romania hvor jeg har vært i en uke på ridetur!!

Hvert år drar jeg, og noen venner fra stallen, til et nytt land for å ri. For de av dere som ikke har sett bilder fra fjorårets tur til Frankrike, så kan dere se de HER


Og når man drar til et land som Romania, så har man kanskje mange fordommer.... Man har jo hørt om sigøynere som stjeler, og søppel, og fattigdom.... 


Men jeg har sett et Romania med gammel og flott kultur. Og med det vakreste landskapet jeg har sett! Og med et folk som er vennlige og hyggelige til tross for enkle kår. Og jeg kan med hånden på hjertet si, at dette er den flotteste turen jeg noen gang har vært på! Punktum :) 

Det er greven og grevinnen Kalnocky som arrangerer turen, og det har vi merket på de stedene vi har overnattet.  Vi har sovet i eks-diktator Nicolae Ceausesku sin jakthytte, og i Prins Charles sitt hus i Zalanpatok. Jeg skal lage et innlegg med flere bilder.

Og som en ihugga interiør-blogger, har jeg selvfølgelig knipset bilder av alle disse vakre, gamle husene, og detaljene jeg har sett :)

Så nå kommer et lite bilderas!!!


Disse bildene er fra hvor vi bodde i den 800 år gamle landsbyen Miklosvar. Den ligger ca 4 timer i bil fra Bucarest. 





Og så noen bilder av rommet mitt i Miklosvar...


Nydelige gamle håndtak, og det var alltid doble dører faktisk...



Gammel dør inn til badet.... 


Men heldigvis var badet av nyere dato..... hi hii.....
Men ikke alle stedene vi bodde hadde slike rom, og ikke alle badene hadde så veldig mye varmtvann.... ehem.....  ;o) 

I neste innlegg får dere se hestene, og den fantastiske naturen!!! 



Ingen kommentarer: