mandag 10. januar 2011

Yndlings restaurant...



På Sørlandet så har jeg en favoritt-restaurant :) Og den ligge i Mandal. Jeg har snakket om denne før, men har lekt meg med kameraet her, så nå kommer det noen bilder :)


Her satt jeg i høst, og tittet ut på sjøen, og koste meg med en deilig kopp te. Og den ble servert på et nydelig, og enkelt fat. Jeg digger at de legger seg så i flid med detaljene :)  


For dette er både en kafe, og en restuaurant. Så her kan man bare stikke innom for en deilig kopp kaffe. Eller man kan spise de nydeligste retter. Jeg anbefaler blåskjell her altså! :) 


Igjen: utsikten fra vinduet jeg satt. Restauranten heter 'Provianten', som dere ser helt øverst til høyre i bildet. 


Her er det deilige kontraster mellom grove murvegger og mykt treverk. I et lys som skinner på overflaten av sjøen, og reflekterer inn i restauranten...


Lyset er nydelig på de hvite, tykke murveggene!


Hver gang jeg er i Mandal, så prøver jeg å ta en tur innom her :) 
Anbefales!!


5 kommentarer:

Heims lille verdenshjørne sa...

Nydelig bilder du har tatt:D En herlig restaurant. Mine foreldre har hytte i Mandal og vi er her og spiser av og til, så fin beliggenhet nede på brygga:D

Gratulerer med nny sofa! Blir gøy å se:)

Ønsker deg en herlig kveld!

BARE BEA sa...

Hei:)
Så kjekt med større leilighet! Ååå det er så kjekt med nåke nytt!! Det kan jo være det finnes nåke gammel teglstein under der da:)
og kanskje gammelt treverk.. Du finner nok nåke spennande. Ja det er sikkert masse jobb, men det er nok verdt det:)

Ha ein fin kveld:)

Beate

Rosemary and Thyme sa...

Her så det skikkelig kult ut. Elsker den røffe stilen sammen med det sarte porselenet!
Skjønner godt at du liker deg her.
Her må jeg innom når jeg er i Mandal!

Fin kveld til deg;)
Klem Tove

Anonym sa...

Hei.Måtte bare finne ut hvilken fin
resturant vi hadde i Mandal som fikk omtale i bloggen din.Hørte på sørlandsendingen i dag morres kl.06.15 ,da ble din blogg omtalt.Kjempe fin blogg du har.Ha en fin dag hilsen fra Mandal.

Lille Liljehvit sa...

Hei 'anonym' :) Hmm... Har de snakket om bloggen min på Sørlandssendinga? I dag? Oi....eh..Hva var det som ble sagt? Og var det noe bra? :) Hvis dette stemmer, så er det jo litt pussig :) Ante ikke at noen i Sørlandssendinga visste om bloggen min :) Litt skummelt..og litt spennende :)

Uansett... håper du likte bloggen, og at du titter innom igjen.

Ha en strålende god dag! :)

Lilja