søndag 2. januar 2011

Hvor mye kan bøker inspirere?


Jeg fikk en nydelig bok til jul av en god venninne, og den omhandler mitt favoritt-tema: interiør!! :) Jepp jepp jepp.. Hun kjenner meg godt! 


Den er full av inspirasjon og ideer, og jeg blir så ivrig at jeg omtrent vil endre hele leiligheten så den blir lik en av de som jeg har sett i denne boka. Og jeg liker at det er norsk design, og norske ideer og inspirasjonskilder. 

Selvfølgelig så er det noen av disse husene/leilighetene som ikke er helt min stil, men jeg respekterer at vi alle har forskjellige stiler, og jeg syns det er interessant å lese om andres stil :) 


Som dere ser er den skrevet at Isabel Watson, og illustrert av Erle Kyllingmark. Men jeg tør påstå at boken har 90% bilder og 10% skrift :) Og når det gjelder interiør, er det ingenting som inspirerer så mye som et godt bilde! Am I right? :) 


Ser dere sjenken nede til høyre? Jeg har jo en sånn. Med litt mindre ornamenter på da :) Men jeg hadde aldri kommet på å male den slik som her! Stilig syns jeg. Selv om jeg ikke hadde gjort dette mot min egen kjære sjenk.. hi hi... Men her passer det inn! 


Her er det vist frem en nydelig ramme-vegg med bare forskjellige rammer! Vi har jo sett slikt før, og kanskje noen av oss har en slik vegg, men det er veldig stilig altså!


Her har hun brukt skoene som en fargeklatt i interiøret! Jeg hadde ikke akkurat hatt noe i mot å ha en sånn skovegg på soverommet, eller i gangen akkurat ;o) 

Noen andre som lar seg inspirere lett? 

Jeg kan i hvert fall anbefale denne herlige boken :) Jepp :) 

Og til alle dere som skal på jobb i morra etter juleferie, ha en fin dag!!! :) 


5 kommentarer:

Hulda sa...

Ser ut som en kjempefin interiørbok med masse ideer. Jeg har nettopp kjøpt meg boka Honning og Flora, den er super den også.

Har en drøm... sa...

Godt nytt år til deg lille Lilje;))
For en herlig bok!
Masse flott inspirasjon, og jeg er enig, en interiørbok trenger IKKE mye tekst;)
Kult med den gule skjenken da, fresht!
Og jeg likte VELDIG godt sko som interiør ♥

Ha en herlig søndagskveld!

Klem Line

Frk:Twil sa...

Godt nytt år...

SÅ ut som en superinspirerende bok!!!
Jeg er typen som har så mange ideer i hodet - de er nok basert på ting jeg har sett og opplevd - gjerne litt tilbake i tid. Kan fort bli lei av inspirasjons bøker/blader om de ikke er flinke til å variere! Men det kan vel alle..
Gøy er´e lell!!!

Klemmer

BARE BEA sa...

He he ja! Eg begynte påán igjen i dag tidlig med trening, men det var faktisk heilt herligt å få svetta litt:)

Du den boken er så fin! Eg har bladd i den om igjen og omigjen og kvar gang finner eg nåke nytt!

Ha ein fin dag:)

klem Beate

Rustikk sa...

Helt enig boken er fantastisk og full av inspirasjon:)