torsdag 6. januar 2011

Emalox..


Ville bare innom og ønske dere alle en strålende god dag, tross snø-kaos! :) 
Jeg er strandet her hjemme, og må la bilen stå faktisk. Så da skal jeg hoppe på toget, og komme meg på jobb!! Bedre sent enn aldri, eller hva? 

Er det flere som har hatt trøbbel med å komme seg til jobb i dag? 


Denne lille skålen fikk jeg av en god venninne til jul, og den passer fint sammen med mine Emalox-skåler :) 
Disse emaljerte bollene er designet av norske Bjørn Engø, og var i produksjon av Emalox AS 
på 50-og 60-tallet. Det finnes mange fine slike boller i forskjellige farger, og noen av de er omtrent ikke brukt engang. Finner jeg slike boller i mørk blå, mørk grønn eller i sølvgrå slik som her, klarer jeg liksom ikke å gå forbi ;) Hvis de er i sånn nogelunde god stand i hvert fall.  Så jeg gleder meg til loppesesongen begynner igjen... hi hi :)


I bakgrunnen ser dere såvidt mine to zink-hus, som nå er pakket ned sammen med all julepynten :) I fjor pakker jeg ikke ned julen før langt ute i Januar, men i år var alt borte i romjula :) Følte det ble så mye dill og dall, og liker det uten så mye stæsj! :) 

Ja ja...
Lykke til i snøværet alle sammen!! :) Klemmer!! 


6 kommentarer:

Sorlendingen sa...

Jeg samler også på slike boller. Synes de er så koselige. Heldigvis for meg, så likte min bestemor også slike, så jeg har fått mange etter henne. :-)

Hilde sa...

Surrer visst litt i dag. Får skylde på sykdom. ;-)

Jeg kommenterte med feil identitet tidligere. ;-)

Flotte boller! :-)

Hilde sa...

Haha, det var meg, ja. :-) Satt på mannen sin pc og skrev en kommentar uten å tenke på at han var logget på selv. Så fikk jeg ikke slettet den igjen. ;-)

Minmill sa...

Lykke til med jakten på grå sofa..... og grå emaljebolle har du jo her. Den var flott. Det er noe eget med de emaljerte tingene. Litt sånn nostalgisk sus over de liksom. Ha en flott dag. Minmill

Fargebarn/Husbygger i Klepp sa...

Herlige boller. De hadde jammen nye fin før i tiden også!

Bente sa...

Hei - så lekker skål - skjønner godt jakten på flere slike, ja:)
Å - ja - det er House MD jeg MÅ følge med på - herlig serie - har ikke den på DVD, men det burde jeg nok:)

God helg til deg - hilsen fra Bente:)