fredag 28. januar 2011

Drømme- stoler...


Som dere sikkert har fått med dere om dagen, så er jeg og min kjære på leilighetsjakt. Desverre så reiser vi såpass mye begge to, både i helger og i ukedagene, at vi ikke får gått på så mange visninger...

Men mens jeg drømmer om ny, hvit leilighet med peis, terasse og walk-in closet, ( hi hi) så planlegger jeg møbleringen av leiligheten allerede!! ;)  Dette er et syndrom som heter 'interiør-frelst' og er en relativt smittsomt 'sykdom' :) Plutselig så har du blitt smittet!! Og det er desverre ingen kur for det!!! ha ha

Og selv om min kjære sikkert aldri kommer til å interessere seg for design som det jeg gjør ( og dermed godtar at jeg bruker tusenvis av kroner på design), så har jeg allikevel ikke gitt opp håpet om at jeg en dag har råd til å kjøpe meg en, eller flere av disse Eames-stolene!! :)


Jeg vet at disse stolene er veldig populære med stålben, men jeg er litt fan av disse jeg! Med treben. Og da ikke alle som har sånne heller!! Jeg mener..... man kan jo kjøpe seg 1 eller 2 stk, selv om man kanskje aldri får 6 slike stoler rundt samme bord!!! Jepp jepp!!



Se på denne her da!!! Er jo så nydelig at man nesten blir rørt......



Denne er jo både retro og moderne på samme tid. Utrolig hvor forut for sin tid de var!!



Jeg føler på meg.....at jeg en dag kommer til å ha en av disse stolene :) Hvis jeg visualiserer det, ja.....da vil det skje!! 'The Secret' vet dere ;) Må bare vente 'te freddan'......  Men.....vent nå litt!! Det er jo Freddan!!!!!
Hi hi...

 Ha en deilig Fredags kveld!!!!

3 kommentarer:

Hasigamas mamma sa...

psssst, mener det er ekteparet eames som har designet stolene ;) FLOTTE er de! Ray og Charles er to av mine absolutte favorittdesignere!
Ha ei deilig helg og lykke til med leilighetsjakten!
Klem
Lise

Hannepålandet sa...

Kjempetøffe stoler, alle sammen:)
Er på utkikk etter nye spisestuestoler selv j, og de på det øverste bilde var noe jeg kunne tenkt meg ja... ;)

Selv om vi allerede har hus, og har fått innredet det meste og er fornøyd med nesten alt. Så er det masse innrednig og planlegging som ligger klart oppe i hodet mitt om vi plutselig vil forandre noe;) Og det tenkes ut stadig noe nytt, så ja er nok blitt smitten av den interiørfrelst-sykdommen jeg også, hehe!
Men en må jo ha en hobby:)
Ha en fin fredagskveld, klem

Lille Liljehvit sa...

Hei Lise :) Ja jeg var litt i tvil skjønner du. Har tidligere lest om Eames brødre, men har bare funnet bilder av en mann og en dame. Jeg skjønte ikke helt hvem den damen var :) Heter hun Ray da eller? Er ikke det et manne-navn? :) Uansett, så liker jeg designet deres :)

Så takk for tips :)