søndag 26. desember 2010

Et klumpete prosjekt...


For dere som har fulgt meg en stund, så vet dere at jeg er en aldri så liten hobbystrikker ;) Helst svinger jeg heklenålen min fremfor knoting med strikkepinner, men nå har jeg en liten pause mellom bebyteppene, og da ser jeg mitt snitt til å lære meg litt mer om strikking :) 

Og jeg skal selvfølgelig komme til gavene etterhvert, men siden jeg sitter her og strikker, så vil jeg trekke frem en av gavene nå med en gang :) 


Strikking for 'dummies'!!! :) 


Her står det om alskens strikkemønster og strikketeknikker :) Og foran i boka står det f.eks:   'Dette er en strikkepinne'. Og 'dette er en saks'..... osv... hi hi hi :) Denne boka er noe for meg!!! :) Ha ha :) 

Nå skal det sies at jeg på lille julaften var i strikkebutikken og fant denne oppskriften: 


Det er en nydelig hals fra 'Strikkedesign' nr 227. 

Jeg har nemlig akkurat lært meg fletteteknikk, og tenkte at denne her halsen blir vel lett!! Men det jeg ikke la så godt merke til...... var den der 'klumpe-teknikken'....... :o)  Jepp jepp :) Så nå sitter jeg og følger oppskriften fra maske til maske, og det tar jo evigheter!!! Ha ha :) Men jeg tror jeg klarer å få det til!! :) 

Her er begynnelsen på halsen...


Først er det et parti med fletting, og så et parti med klumper, og så et parti med fletting igjen... osv..osv  :)  Men enn så lenge så går det bra. Blir verre og avslutte faktisk, for det står bare i oppskriften at man strikker den så lang man vil ha den, men husk å avslutte med 4 pinner etter vridningen........ (??????) 

Jada...... så dette blir spennende :) HIHI :) 

Ellers så fikk jeg mange fine julegaver, og jeg skal prøve å få tatt noen fine bilder av de i morra. Mulig vi kjører hjem i morra, og da er vi vel ikke hjemme før det er mørkt, men bildene kommer i hvert fall snart :) 

Strikkeboka fikk jeg av mamma, og det er 250 strikkemønster i den :) Herlig!! Jeg kommer jo til å bli en racer på strikking snart! :) 

( Det finnes oppskrift på luen også, men huttemegtu......den har flere diagrammer med forskjellige mønster i oppskriften, og jeg har ikke sjangs!!)  

Ja ja :)  Jeg håper dere har fått mye fint til jul? Gleder meg til å se de fine gavene dere har fått.... og kanskje får jeg se noen fine oppdekkede bord også?  :) 

Takk for snille kommentarer :) Jeg gleder meg til hver gang jeg åpner bloggen :) Takk!! :) 



3 kommentarer:

Frøken H sa...

Så flink du er! :) Jeg skulle så ønske jeg kunne å strikke, men jeg er helt håpløs når det kommer til slik håndarbeid.. Men høres faktisk ut som denne boka kunne vært noe for meg!? ;) For jeg kan ingenting om strikking iallefall! Hehe! Den halsen du har begynt på ser kjempe fin ut, gleder meg til å se den ferdig! :) Oppdekket bord kan du tiite på inne hos meg og bilder av gaver kommer nok etterhvert! ;)

Ha en fortsatt fin romjul! ♥

klem Frøken H

Rosemary and Thyme sa...

Takk for hyggelig julehilsen! Ønsker deg fine juledager også:)

Juleklem, Tove

Kathrine´s sa...

SÅ flink du er snuppa da!! Jeg EEEELSKER sånn kabel-strikk men ser utrolig vrien ut! SKulle ønske jeg var like flink på å lese oppskrifter og bare hive seg i det som du gjør!! FLOTT det blir :)