mandag 15. november 2010

Retro julepynt? Hjelp!


Hm.... For dere som har lest bloggen min en stund, så vet dere at jeg har endret litt stil i det siste :) Fra landstil til mer fargerik ( les: retro) industriell stil :) 


Og derfor har jeg fått med meg hjem et par fargeklatter fra loppis i det siste :) Skåler fra Emalox og Cathrine Holm. Samt kakebokser i friske farger :) MEN!!! 

Nå kommer MEN'et!! For det er et MEN....... Hvordan i alle dager pynter man til jul i retro stil!!????????

Det er ikke ofte jeg ikke vet hvordan jeg skal pynte!? Huff...det hørtes ut som skryt, men det var det IKKE :) Jeg pynter nemlig altfor masse!!! ha ha ha :) 


Men seriøst!! Hvordan pynter man til jul med alle disse retro fargene? Passer det det med rød og grønn, tradisjonell jul? Hmm.... 

Kan dere PLIS gi meg noen tips? Eller vise meg noen bilder???? 

Ellers så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal pynte til jul i år!! huff :)

Ha en snøfull dag !! :) 

4 kommentarer:

Har en drøm... sa...

Hahaha, stakkars, for et dilemma, hihi:))
Jeg kan ikke hjelpe deg desverre, retro-stilen har jeg ikke greie på:)
Men jeg vil da tro at rødt og grønt var like hot tilbake i retrotid som nå... Blir spennende og følge med fremover nå da, og se hvordan julen i Liljehvit-huset blir ♥

Klem Line

Hannepålandet sa...

Jeg kan heller ikke hjelpe deg, desverre.
Men det hørtes jo spennende ut å se hvordan det blir når du finner ut av det:)

Klem:)

Mie sa...

Pynten var vel ganske enkel på den tiden? med nisser og engler... har du prøvd å google "retro julepynt" ? dukker sikkert opp noe inspirerende da :) Lykke til! *♥*

BlissfulSuburbia sa...

hehe, litt av et dilemma! Men tradisjonelle ting som å lage juleløkker og de norske flaggene på juletreet er jo ganske typisk retro. Og så kan du jo kanskje finne/lage et juletre-teppe (husker ikke hva det heter i farta!) med typiske retromønster og farger. Kremmerhus med karameller og godis ser man jo ikke veldig mye lenger.... Ellers så feiret de vel jul på samme måte før som nå? Eller? Eventuelt kan du jo bare pynte med det du hadde ifjor, og blande hvit landstil og retro i julen :P

Håper du finner utav det! Nå har jeg forøvrig trukket om den ene rokokkostolen! Det var faktisk ingen sak, men det tar tid :P Jeg vurderer å trekke om den ene i et litt retro barnestoff med fluesopptrykk eller småblomstrete, til et fremtidig barnerom (når enn barnet måtte komme da... ikke noe på vei ennå ihvertfall :P) Det kan du se her:http://www.stoffogstil.no/Katalog/Bolig.aspx?group_id=6664&articleid=25390

eller denne:
http://www.stoffogstil.no/Katalog/Bolig.aspx?group_id=6664&articleid=25217

Hva tenker du? Kunne det vært kult med en retro-rokkokko-barne-stol, eller stick to the traditional?

Klem fra Gunn :)