tirsdag 16. november 2010

Finner ikke...

Jeg har prøvd å google dette med retro julepynt.... Og jeg finner nesten ingenting!! Jeg finner mitt eget innlegg ' retro julepynt, hjelp'!!! ha ha ha :) 

Jeg fant ett bilde fra en artikkel i rom 123, men jeg tør ikke bruke det, da det er en fotograf som har copyright på det :)


Men det jeg har funnet ut er: at det er 'gammel' julepynt som er 'retro' pynt! :) Dvs bambi'er, kongler, og sånne strå-engler dere vet!! Mamma hadde mange sånne! :) Og små jule-kule-fugler med duskehale, og sånne små klyper som gjør at man kan klype de fast på en gren :) 

kilde: google images

Og det er fluesopp-pynt også!!! Jeg husker jo denne pynten fra jeg var liten! Men jeg var liten på begynnelsen av 90-tallet, så jeg vet ikke helt om jeg føler det er så veldig retro...... Men så kommer jeg jo til å tenke: var det slik før at man 'arvet' julepynt fra sine foreldre? Mine foreldre kjøpte jo julepynt på 50 og 60-tallet!!! Men jeg vil ikke 'arve' mammas julepynt før jeg absolutt MÅ!! haha :) Så den får henge på treet gjemme hos mamma enn så lenge :) Når jeg tenker etter, så har aldri mamma ( eller noen av mine besteforeldre) hatt en bambi i julepynten.... Hmm.... kanskje de ikke 'fulgte med i tiden, og forventet effektivitet'.... fnis...ha ha ha :) 

Kilde: google images

Jeg finner ikke noen fine bambi-bilder desverre, så da får dere heller titte på disse fine hår-oppsettene i stedet :)

Jeg har jo som sagt ikke såå mye retro her hjemme, så jeg får bare passe på at ikke de oransje og de røde tingene står sammen..... ha ha :) Og så får jeg pynte med masse natur!!! Det er såå fint!! :) 

Nå får jeg prøve å finne en 'ekte' retro-bambi fremover jeg da :) Og så jeg som ikke hadde tenkt å kjøpe bambi fordi 'alle andre gjør det'... fnis :)  ( Jeg har jo en elg da? Hjelper det?) ha ha

Klemmer!! 

Ingen kommentarer: