søndag 10. oktober 2010

Mine beste brukt-funn...



Jeg har faktisk ikke enda vært med på en eneste NIB-utfordring siden jeg begynte å blogge! Det er fordi jeg ikke har et hus fullt av nydelige, og inspirerende rom :) ha ha ha... 

Men denne gangen....... DA skulle jeg være med!!! Men!!!!!! Jeg rakk ikke fristen!!! Bongo!!!!


Men jeg tenker at jeg allikevel vil vise frem mine favoritter her!!! Bare synd jeg ikke får vunnet premien på 2500 kr i gavekort på Home & Cottage!!!! Men: jeg syns liksom at det ville vært litt urettferdig for alle dere andre bloggere der ute å melde meg på ( ironisk tonefall) for da ville jeg jo vunnet 1.premie med EN gang!!! Og jeg vil jo at alle dere andre skal få en sjangs ( ironisk igjen....hi hi) ......til å vinne!! :) Fnis :) 


I dette bildet er det flere nydelige bruktkupp jeg har hos meg!!! Til venstre på veggen henger en nydelig gammel kaffekvern som jeg har lånt ( les: fått) av mamma.... ha ha... Hun ville nødig gi den bort, for hun har 'spart' på den hjemme i mange år, men hun har ikke noen plass å henge den, så jeg fikk låne den! Men hvis du leser dette mamma, så sier jeg bare at du skal få argumentere godt for deg hvis jeg skal bli overbevist om å gi den tilbake noengang!!! For SE så fint den henger på veggen hos meg!!!!!! hi hi...
Ellers så fant jeg de to nydelige koffertene på en bruktbutikk i Oslo. Inni skapet står forskjellig porselen som jeg har samlet på forskjellige loppemarkeder. Og mine nydelige vinglass som jeg fant på en bruktbutikk utenfor Kr.sand står også her. Ser man litt nøye, så har jeg også lagt to nydelige håndheklede rund-duker på hyllene i skapet. Jeg er veldig glad i alle disse tingene.


Her ser dere favorittkrakken min, som jeg fant i garasjen til foreldrene mine :) Tror den har stått i snikkaboden til min farfar en gang i tiden, og etter det har den stått i verkstedet til pappaen min :) Men DEN stjal jeg!!!!!!!
Jeg syns den var litt stilig i rosa jeg...... så jeg har ikke malt den hvit enda...fnis... Sjenken bak krakken fant jeg på finn.no, og har malt hvit. 

Oppå ligger et nydelig stykke håndarbeid i hardangersøm som min bestemors søster (tror jeg?) har laget. 


Dette er den herlige, gamle kleshengeren jeg fant i skapet til svigermor :) Den er også en av mine favoritter. 

Jeg syns det er litt vanskelig å 'bare' velge 1 favotitt, så siden jeg ikke er med på utfordringen, så viser jeg disse tre bildene :) Bare synd jeg ikke rakk den!! Da hadde jeg jo vunnet!!! ( ironisk) hi hi....


Men men...... jeg får ta meg en tur på Home & Cottage med min egen lommebok jeg da :) 

Håper dere får en nydelig uke som kommer!! 


5 kommentarer:

Bettum Villa sa...

Ja, det var vel godt at du ikke rakk det, så fine som de bruktfunnene var ;P hehe..
Elsker slike kofferter og er selv på jakt etter en kaffekvern til min kjære mann. For han elsker presskanne kaffe.
Når det gjelder konkurransen så krysser jeg mine egne fingre og tær, men blandt alle de fine bidragene på NIB så kommer nok jeg laaaaangt ned.

Ønsker deg en nydelig kveld!
Klem Madelén

Har en drøm... sa...

Ingen tvil om at du ville vunnet lille Lilje:)) Så mange flotte skatter da ♥ Du har det så fint!

Ha en flott, ny uke!

Klem Line

Heims lille verdenshjørne sa...

Haha! Ja jeg skal ikke krangle på at du hadde vunnet;) kjempe masse flott! Nydelig søt liten krakk!

Ønsker deg en herlig uke:D

nr14 sa...

Fine ting og krakken var søt som rosa:)

Du får satse på neste utfordring hos Nib:)

Ingveig Kjersti sa...

Jeg lurer på hvor du har fått tak i det fine hvite skapet. Brukt-butikk-vare det også?
Hilsen Nysjerrig :)