torsdag 28. oktober 2010

Funn!


Her er noen av helgens funn! :) 


Jeg trodde først jeg var kommet over en Cathrine Holm bolle da jeg så den store gule bollen på loppis. Jeg fikk beskjed om at de var ekte, og retro, så de ville koste meg. Men så forsvant den damen som sa det, og den eneste som stod igjen og solgte var en ung gutt. Så jeg spurte hvor mye jeg skulle ha for den, og han sa 40 kr!! Ha ha :) Jeg sa ja takk!!! Nå viste det seg at det ikke var en Cathrine Holm bolle allikevel, men en Emalox bolle. Det er jo også et norskt design, men ikke såå dyrt å få tak i :) 


Damen i den fancy-bruktbutikken sa at bollen var verdt i hvert fall 200 kr :) Den er litt slitt, og kanskje litt falmet, og hvis ikke den hadde vært det, hadde den vært 400 kr. Morsomt å få den så billig da :)

Og de andre bollene er også Emalox. To fant jeg på bruktmarkedet på Grünerløkka, og den siste på Fretex. 
Nå har jeg nok boller til all godisen min, så jeg er fornøyd :)

I tillegg så fant jeg en herlig gammel nisteboks i knall oransj!!


Da jeg var liten, hadde min farmor en slik gammel nisteboks som jeg snek meg ned til og stjal julemasipan fra når det ikke var mer igjen i skålen :) hi hi..... gode juleminner. I år skal jeg ha julemarsipanen min i denne boksen! I like!!


Lekker!!! Hmm.... jeg er mer og mer svak for litt farge. Men jeg MÅ ha den hvite 'basen' altså :)


Denne herlige lampa fikk jeg for 50 kr. Den passet så fint inn på soverommet med steinsamlingen min. Jernfoten til lampa veier et tonn!! Og jeg var glad jeg ikke behøvde å drasse den med meg rundt i helga. Vi bare lempet alt i bilen, og leitet videre ;) ha ha :) 

Men det beste loppefunnet vi fant, var et nydelig klaffebord fra Bendt Vinge! 



Og min venninne har leita i over ett år etter et slikt klaffebord, uten hell. Hun var i fyr og flamme. Men hun kunne ikke få det med seg på bussen, så hun hoppet opp og ned da jeg sa jeg kunne kjøre det til Kr.sand for henne :) Jeg drar i morgen! Hun ble så glad!!! Jeg skal legge ut bilder når vi får det på plass i leiligheten hennes. Den er dessverre ikke så stor, og hun klarer bare ikke å gå forbi kupp på loppis, så den er litt overfull. Men den er herlig retro! Bare 'litt' for retro for min egen stil :) hi hi... Gled dere til bilder!

Aaaaahhhh..... jeg elsker å finne kupp på loppis!!!! Fnis!!!


Klemmer folkens!!!!







7 kommentarer:

Mie sa...

Den turkise skålen var skjønn! Alltid kjekt med noen gode loppefunn, det er sikkert :)

Har en drøm... sa...

Så mye fint du har funnet deg:))
Og de skålene var jo bare lekre, og så billig a gitt!
Så snill du er med venninnen din da, så kos når folk blir sååå glad, hihi ♥ Gleder meg til og se bordet i leiligheten!

Ha en fortsatt flott kveld!

Klem Line

Ruter & Hjerter sa...

Haha han lurte du godt , den gutten:) flott innlegg:) bollene er knall de:)

solveig sa...

mye stilig, du ;)) men den greia for å ha marsipanen i tok helt kaka spør du meg!!! I LOVE IT <3<3 hærlig :) gratulere med flotte funn, og god helg .

Mathildes skatter sa...

Utrolig snasen nisteboks :) Grattis med funn.

Anonym sa...

Hei hei :) Så fine ting.

Hilsen mamma :)

BlissfulSuburbia sa...

Hei igjen du Lille:)

Så mange herlige funn du har da gitt!Min manns mormor bor i Asker og har alltid sagt at jeg må gå på loppis der, for der er det så mye fint. Tror jammen jeg må gjøre det en gang, nåår jeg ser alle kuppene dine!:) Jeg har selv vært på et lite "raid" idag og kom hjem med tre rokokko-stoler til min manns store fortvilelse :P Kanskje du vet hva en møbelsnekker skal ha for å trekke om en stolrygg? trekket "greit" nok, brunt fløyelstrekk... men vil gjerne ha en lyst stoff med sølvmønster/striper ;P Klarer å trekke om puten selv, tror jeg... Du kan se bilde på bloggen!

Ha en fortreffelig aften Lille!

Yours truly

-Gunn