lørdag 18. september 2010

Nye sider...


Nå når høstkveldene er her, så kommer scrap-boka mi frem igjen :)

Jeg lager meg en kopp te, og så river jeg i vildens sky fra de gamle interiørbladene mine. Da river jeg ut interessante løsninger, kreative ideer, og bilder til inspirasjon. Jeg lager fargekoder på hver side, eller et tema. Og nå har jeg noen fine nye sider i boka mi :)


Ikke bare shabby chic bilder ender opp i boka mi, men også mer trend og kontraster :)


Tips om hvordan man setter bruker forskjellige hvite toner i malingen etter hva slags lys man har i et rom :)


Og nydelige farger...


Slik ser boka mi ut :) Jeg har kledd den med stoff, og skrift. Og ved siden ligger det nye bolig pluss som skal nytes i kveld :) Det er en stund til jeg skal rive i det :) Jeg nøyer meg med å rive i gamle blader, så jeg kan kaste de etterpå.

Og så har jeg bakt i dag også!!


Nå skal jeg kose meg i kveld!! :) Min kjære har støvsugd og vasket hele leiligheten, så det dufter rent. Og nybakte 'Kanel i svingan' som vi kaller det på sørlandet :)

Ha en herlig Lørdagskveld  mine kjære!!!! :)




11 kommentarer:

Ida Susanne sa...

ååå..Dette var koseinnlegg :)

Elsker ideen din med boka. Elsker å samle alle ideer og kreative løsninger slik.
Herlig inspirasjon :)

Kunne ønske jeg også hadde kanelbolle, vil du sende en over??

KOSE DEG MASSE :)

Hannepålandet sa...

Kjempesmart å ha en slik scrappebok med tips, genialt å ta frem den dagen en skal pusse opp ett eller annet:)

En fortsatt fin lørdagskveld ønskes til deg også

Fra huset i svingen sa...

Jeg lagde flere sånne bøker da jeg var yngre, men har ikke blitt noen på mange år nå!
Veldig lur ide da :-D

Åååå nå fikk jeg jo utrolig lyst på kanelsnurrer *nam nam*

Klem Karianne

Hulda sa...

Jeg beundrer deg som lager alle disse kollagene.. litt av en jobb, men sikkert artig også, også slipper man jo en stabel med blader. ;)

Godt Isolert/Victoria sa...

Kjempelurt med ei slik bok da! :)

Åh, så misunnelig jeg er på hun som har vunnet halsen... Er det mulig å få oppskrift slik at jeg kan lage meg en slik selv?

Klem

Godt Isolert/Victoria sa...

Tusen takk for oppskrift! :) Skal bestille pinner og garn!

Klem

Godt Isolert/Victoria sa...

Forresten: bruker du metallpinner eller trendpinnene og hvor lang bør den være?

Hasigamas mamma sa...

Så kjekt! Jeg lager ikke bøker, men har samlet utklipp i nærmere 10 år nå, så det er blitt noen permer! Elsker å ta de ut og titte på bildene... har sortert etter rom/tema :)
Så deilig med nyvasket hus og kanel i svingene... :)
kos deg!
Klem
Lise

Piulfen sa...

Super god idee. jeg har en venninne som gjør det samme og det blir så fin inspirasjon.

Heims lille verdenshjørne sa...

Herlig glainnlegg:D Så god ide med boken din! Slik en skulle jeg også begynt på...hmm..jeg har bare merket sidene i bladene med post it, men nå begynner det jo å bli noen blader;) hehe. Limer du siden inn eller legger du de i sånne plastlommer?

frua i tua - Langtangen sa...

HEi og hopp:)
Første gang jeg er inne på bloggen din idag, fin blogg:)

Og sånn inspirasjonsbok har jeg også laget meg, kjempe kjekt! OG lurt med tanke på oppussing etterhvert!

Ha en god dag:)
Hilsen frua i tua - Ingun!