lørdag 25. september 2010

Bergen konfeksjonsfabrikk...



For et par helger siden, dro jeg og min kjære til Bergen og 'svigermor' :) Og i skapet hennes på gjesterommet, så fant jeg en aldeles nydelig kleshenger! Jeg klarte ikke og dy meg, og spurte om jeg kunne få kjøpe den av henne. Da sprutet hun ut i latter, og klarte ikke stoppe å le på flere minutter!!! Ha ha ha :) Hun syns jeg var rar som var interessert i å kjøpe en gammel henger, og sa at jeg kunne ta mange flere om jeg ville!!! Fnis :) Men det var bare denne ene som var så fin!! Den er fra Bergens konfeksjonsfabrikk, og jeg aner ikke hvor gammel den kan være, men gjetter ganske gammel :) 


Det står også 'Modehuset, Tårnplassen' på den. Jeg tenker det kan ha vært en butikk som har bestilt hengere. Og nå er en av de mine!!! Jeg ser ofte bilder hvor folk har f.eks et nydelig shabby chic skap, og over den ene døren, selvgølgelig på en nydelig hammel kleshenger, så henger en nydelig kjole eller tunika :) 


Og hengeren min henger på hedersplassen på soverommet mitt, med en av mine favorittkjoler. En nydelig og romantisk kjole fra Sain Tropez.


Smykke er gammelt, og jeg husker ikke helt hvor jeg har kjøpt det..... Det er mange år siden. 


Jeg kommer i hvert fall til å være på jakt etter slike fine kleshengere når jeg er på mine loppe-raid fremover i høst :) Men denne kleshengeren er spesiell for meg, siden den har en koselig historie bak seg, og kommer fra 'familien' :) 

Håper dere får en deilig Lørdagskveld alle sammen der ute. Jeg har jentekveld for meg selv, og det betyr chick-flick og godis!!! Har vært så flink å trene denne uken, at jeg kan unne meg litt godis på 
Lørdagskvelden :) Jepp jepp jepp!!! 

Kose seg!!!!!


3 kommentarer:

Frk:Twil sa...

Juhu!
Lekker kleshenger! Er så moro med gamle tinf med tekst - på "gammel norsk"!

Lekkert ble det. Håper samlingen vokser seg stor og spennenede med tiden! klemmer

Ida Susanne sa...

Disse gamle nostalgiske hengerene er såååå kule og vakre..

Har selv en liten haug med gamle trehengerer med navn på ol.
De er jo super dekorative..

Slik du viser er jo et ypperlig eksempel på at disse IKKE fortjener å henge inni klesskapet..

Grattis med nye hengere

LOVE IT

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Hengaren var veldig fin☺ Skjønne godt du ville ha den, og snille svigermor som ga den til deg, heilt gratis..hehe☺
Og med den kjolen på vart det veldig fint ja☺

Nyt kvelden☺

Klem M♥