søndag 1. august 2010

Skrå-skrekken...


Her er vidunderet!!! Dette er grunnen til at jeg ikke har blogget på 4 uker :) 


Her ligger vi ytterst i rekken :) Vi møtte mine foreldre i båten deres, og deres venner i båt da vi kom til Mandal :)

Vi har nemlig kjørt og seilt hele veien fra Oslo til Lindesnes!! Jaja....kanskje ikke heelt til Lindesnes... :)  men helt til Imsa, som er en øy rett utenfor Båly, som er rett før man kjører rundt Lindesnes :)

Og selv om denne bloggen skal handle om interiør....er det ingen som har sagt at man ikke kan blogge om båt-interiør :) Hi hi :)


Dette er salongen vår :) Og ja, vi skal trekke om putene :) Vi er ikke helt glad i prikker... ha ha :) Men vi rakk såvidt å vaske, rubbe og polere båten før vi dro på ferie, så det er enda flere ting vi kommer til å endre.


Byssa ( kjøkkenet) er ikke stor, men den fungerer :) Oppvasken blir ikke stor når vi bare er to :)



Selv om jeg er oppvokst på Sørlandet, og har vært i båt siden før jeg kunne gå, lider jeg av noe som jeg kaller 'skrå-skrekken'.   Noen som har hørt om den? :) ha ha :)  Jeg har hatt noen dårlige opplevelser med seiling, og det sitter skikkelig i meg! Og i sommer har jeg øvet meg på å lide litt mindre av denne skrekken :) Dvs at når båten ligger skrått, har jeg sloss mot min indre trang til å mønstre av!! Jeg er ikke så tøff i maska, når vinden pisker rundt ørene. Det er noe som heter 'luksus-dyr' og 'komfort-menneske' og jeg melder meg inn i begge disse klubbene :)

Min far pleier å si: ' vi er i en lystbåt.....og når man er i en lystbåt...da er det viktig at man har Lyst'! :)  Jeg har laget min egen lille twist på dette, og det er: ' og da er det viktig at man Lyster'! Og jeg lyster alt jeg kan, dvs at jeg unner meg et ekstra glass rødvin, litt ekstra kjips, litt ekstra soling, og litt ekstra shopping.. fnis...

Jeg har kjøpt noen fine puter, og noen nye kopper, og best av alt....jeg har spist ute på restaurant i alle sørlandsbyene nedover mot Lindesnes, og opp igjen. Så nå er lommeboken tom :) Men det var verdt det!

Ha en herlig dag!!!!


7 kommentarer:

Drømmer om drømmehuset sa...

Oj,for en nydelig ferie & en flott båt. Kan tenke meg dere koser dere der.
Ha en flott lørdagskveld/natt vidre!
Klem fra Christina

Heims lille verdenshjørne sa...

Ååå, det hørtes og så helt fantastisk ut:D Er ikke noe bedre enn sørlandsidyllen;) Heldig du er med båt:D

Hannepålandet sa...

Høres ut som en deilig ferie:)
Kjempefin båt.

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Så kjekt med båt da. vet det kribler litt hos min mann når det er snakk om båt, og her er det jo en helt nydelig skjærgård å kose seg i.

Åpningtidene er fra 10.18 hver dag og 10 til 16.00
Gleder meg til du kommer:)
Ha en fin dag.
Klem:)

Frk:Twil sa...

what a boat!!!
fantastisk;-)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Kjempeflott båt! :) skulle gjerne hatt ein slik! :) wow :)

Ang spørsmålet ditt om å hekle sirklene sammen, så finst det ei oppskrift blant anna her: http://solgrim.blogspot.com/2009/06/sirkel-i-kvadrat.html :) Håper det gjorde det litt lettare? :) berre å spørre om du lurer på noko meir :) Det er vertfall kjapt og kjempekjekt!

Godklem :)

Lotta sa...

HEIA:) Ah superlekker båten deres er:) Sååååå fin:)Kan tenke meg dere har kosa dere ja:)
Hvordan står det til?Godt å ha deg tilbake her:)
Hvordan ser august ut for deg?

Stor klem:)