fredag 6. august 2010

Jeg utfordrer dere!!



Bruk og kast.....

Jeg syns vi begynner å ane forandringer......  Noe har forandret seg.... Jeg vet ikke om jeg er alene om å føle det sånn, men jeg tror ikke det.

Har dere lagt merke til at det nesten er blitt 'trend' å bruke ting på nytt? Og gjerne til noe helt annet enn det egentlig var ment til å brukes til. Og det er blitt trend å lage ting selv. Jeg digger det! Jeg er en av de som liker å male gamle møbler for å gjøre de nye.... Eller å beholde de gamle, så de kan være en kontrast til det nye..

Det er blitt slik med butikker også syns jeg. Jeg føler at folk er litt lei av de store kjedene, og at de heller vil gå i små, koselige nisje-butikker i stedet. Også der er jeg helt enig :)

Hva med dere?

Instrumentene over er fra den nye båten vår :) De hang på veggen i salongen, men viste ikke riktig i det hele tatt!! Så de måtte desverre byttes ut. Men jeg syns de var så fine, og jeg ville ikke kaste de. En eller annen gang kommer jeg til å ha et soverom ekstra, som jeg vil ha i en litt slitt new England-style.....og da blir disse fine å henge på veggen sammen med et gammelt kart og noen gamle bilder av sunn ungdom på 30-tallet i altfor korte og trange shorts ved siden av en kajakk.....eller noe sånt.... ha ha :)


Jeg er glad for at folk begynner å se verdien i å ta vare på gamle ting...... (men ikke så glad for at prisene på bruktmesser og bruktbutikker går opp....hi hi)

Hva har dere reddet fra søpla?

Jeg utfordrer alle dere i bloggeland til å vise en spesiell ting som betyr noe for dere, og som dere har reddet fra søpla!  Det kan være et møbel, det kan være en gammel bamse eller det kan være et gammelt plagg... Jeg vil at dere skal ta utfordringen, og linke til dette innlegget i innlegget deres :) Og legg gjerne igjen en kommentar igjen på dette innlegget, så jeg vet at dere har tatt utfordringen. Jeg gleder meg til å se alle de fine tingene som er blitt reddet :)

Tar dere utfordringen?


1 kommentar:

Bettum Villa sa...

Jeg tar utfordringen jeg vettu. Elsker gjenbruk og gamle ting.
Har hatt et prosjekt som har pågått de siste dagene som jeg avsluttet i dag hvor jeg har "pusset opp" noe som var klart for dynga. Så da kommer det nok et innlegg fra meg i løpet av kvelden ;)

Klem Madelén