søndag 29. august 2010

Et mykt prosjekt..


 

Nå kan jeg endelig vise frem det siste teppet jeg har heklet :)

Min gode venninne R har blitt mamma til en gutt i sommer, og dette er teppet jeg har laget til henne :)
Det er R's andre gutt, men da hun fikk sin første, hadde jeg ikke lært meg å hekle enda :) Så da fikk hun ikke noe teppe. Men siden jeg har sagt at alle venninnene mine skal få baby teppe når de blir mamma, så måtte jeg lage et til henne nå :) Og slik ble det :)


Siden jeg visste at hun skulle få en liten gutt, så laget jeg med blått. Men jeg ville det skulle passe inn i interiøret hennes også, så da måtte det være litt 'shabby chic' også :)

Jeg brukte samme garn og mønster som på det forrige jeg lagde, men jeg brukte flere farger, i stedet for å lage sjakk-rutete mønster. Å feste tråder er ikke min favorittmåte å slå ihjel tid på akkurat for øyeblikket..
hi hi......


R ble veldig glad for teppet :) Og da er det alltid verdt det! Jeg hadde i hvert fall blitt veldig glad for å få noe hjemmelaget.

Desverre var lyset litt dårlig når jeg tok bildene, og jeg skulle på besøk til R dagen etter, så jeg måtte gi det fra meg.  Men dere ser i hvert fall hvordan det ble :)

Ha en stråålende god Søndag i morgen!! Jeg gleder meg til å sove lenge, og så ta meg en tur på bruktbutikken på skattejakt :)

God natt alle sammen!! Takk for alle de koselige kommentarene og for all inspirasjon jeg får fra dere gjennom bloggene deres :) Jeg setter så utrolig stor pris på det!!

7 kommentarer:

Jatte sa...

Hei :)
Teppe var jo kjempelekkert!!
Virkelig.. Jeg hadde også blitt glad for ett slikt et <3

Ha en fin dag imorgen du også,
Klem Jatte

Anette sa...

Kjempefint teppe :) Har planer om å hekle noe lignende i høst :)
klem Anette :)

Kathrine´s sa...

ÅÅhhhh så fint det var! Det så ut som kjempe godt å mykt garn i tillegg til at det var RÅ fint!!!! :)

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Så nydelig! Kjempefint ble det. Tenker hun ble kjempeglad for det!

ha en flott uke
Klem Janne Merethe

Heims lille verdenshjørne sa...

ÅÅÅ! Det ble nydelig:D Flotte farger:)

Silje

Elise`s Bergen sa...

Det var kjempe nydelig! =) Hvor finner du alle oppskriftene? =)

Anonym sa...

Hei vennen!! Så ikke innlegget om babyteppet før nå. Tiden flyr med to små gutter... TUSEN TAKK FOR KJEMPEFINT TEPPE!!!! Jeg bruker det masse, og får så masse positive kommentarer! Kjempeglad i deg!!!