tirsdag 15. juni 2010

I gamle dager... Back in the old days...



Da jeg var hos min tante her forleden, kom jeg over noen nydelige bilder av mine besteforeldre :) Ett av de var bryllupsbildet til min mormor og bestefar. Det er det dere ser over her. Orginalen er øverst i bildet, mens kopiene er til venstre og under :) Jeg syns nemlig at de små kopiene var for hvite i fargen. Så jeg ba henne lage en ny kopi, som var større, og da ville jeg at hun skulle prøve å få den litt gulere, orginale fargen. Hun forklarte at det var litt vanskelig uten at det ble stygt, men jeg syns hun klarte det veldig bra :)

Og nå har jeg satt det inn i en av de gamle rammene jeg fant på bruktbutikken i Søgne for ikke så lenge siden :)


Utrolig fine rammer!!! Og de kostet ikke mer enn en tier per stykk!! :)

Og slik ble det!



Bildet til venstre, er av min oldefar da han var liten, men det er ikke med mine tipp-oldeforeldre, men med hans tante og onkel :) Men jeg syns bildet er så fint, så det har fått en nydelig ny ramme :)



Jeg er så glad i gamle bilder!! Og spesielt av min egen familie :)

Nå skal jeg fortsette å lese til båtførerprøven samtidig som jeg hekler på babyteppet til en av mine venninner :) Jeg gleder meg til jeg kan vise dere hvor fine disse teppene blir :)

Klemmer fra



5 kommentarer:

Rosemary and Thyme sa...

Jeg liker også gamle familiebilder veldig godt. Har lenge hatt planer for dem jeg også!
Dine ble jo veldig fine i de gamle rammene.
Lykke til med lesingen.
Jeg gleder meg til å se teppene dine.
Ha en fin kveld
Klem Tove

Lotta sa...

Heia;) Ah så fine bilder. Og de rammene er lækkre:)

Åh så dumt med torsdag da. For jeg kan bare fredag... Men har ingenting annet resten av ferien enda da...hihi.. Bare Kristiansand i juli og bryllup;) Vi tar jo som sagt ferien til jul...
Men da tar vi det bare neste gang du kan da vet du:) Si ifra om du plutselig kan fredag alikevel da..hihi:)

Håper det stå bra til med deg:)
Stor klem fra
meg:)

Janne Lillian ♥ sa...

Så nydelige og nostalgiske bilder og lekre rammer ♥

Lykke til med båtførerprøven!!

Ha en strålende onsdag!!

Klem Janne ♥

Monica sa...

Så fine bildene ble! Og rammene var helt nydelige:)

Lekker scrapbook forresten, smart ide! Jeg har heller ikke plass til å samle på alle bladene, men klarer jo ikke å kvitte meg med noen av dem, thihi;)

Heims lille verdenshjørne sa...

Åja, det er kjempe fin:D Noen nydelig bilder og rammer du har funnet:D