lørdag 19. juni 2010

En regnfull Lørdag, og noe mykt....


I dag skulle liksom være dagen da jeg om min kjære skulle nyte en lat dag i vår nye, og nypussede, seilbåt. Men ser man ut på været her i Asker, så gikk det slett ikke slik som jeg hadde planlagt.

Jeg hadde sett for meg strålende sol, og mild bris ute på Oslofjorden. Og jeg kunne ligge og sole meg, mens jeg fikk servert friske, avkjølende drinker på sølvfat av min fantastiske kjæreste.... hi hi....

Men i stedet sitter jeg i joggebuksa på sofaen min, og blogger, mens jeg ser på bryllupet til Kronprinsesse Victoria på tv, og kjemper mot den dårlige samvittigheten min for at jeg ikke har vasket og støvsugd huset.. ha ha :)

Men Gud for en nydelig kjole!!!! Victoria sin altså! Hi hi :)

Når det er sagt, så får jeg jo også litt tid til å pusle med mine heklede babytepper som jeg holder på med om dagen. Og jeg våger meg til å legge ut noen få bilder her i dag, i håp om at ikke min venninne R titter innom akkurat i dag :) Jeg vil så gjerne at hun skal bli litt overrasket når hun får teppet. Og nå er det faktisk endelig ferdig...


Det er et ganske enkelt rute-teppe, men i stedet for de vanlige bestemorsrutene, så fant jeg et nydelig  mønster på en rute som var litt annerledes, i et hefte fra 'Du store alpakka a/s' som heter 'Strikk for baby' nr.7.

Og jeg har brukt dette mønsteret i flere av mine tepper faktisk, for jeg syns det er så nydelig. Men det er føste gang jeg har brukt dette mønsteret med et tykkere garn, som jeg har gjort her.


Siden hun får en liten gutt, falt valget naturligvis på lyseblått og creme-hvitt :) På den måten passer det så fint til en nydelig liten gutt, samtidig som det passer til mye annet som hun har fått og kjøpt i blå nyanser :)


Her ligger teppet på min fine, hvite, høye sjenk, eller skap, på kjøkkenet mitt :) Jeg syns det er så fint å vise frem heklearbeidet på en hvit flate, og da ble det selvfølgelig på yndlings-skapet mitt :)


Dere kan såvidt også skimte det fine, gamle bildet av min bestefar fra ungdommen helt øverst til venstre. Det bildet skal få stå på sjenken min. Og rett ved bildet står tinnkruset mitt med de fine, gamle skjeene jeg fant på en bruktbutikk i Kr.sand for en femmer per styk. Tenk så heldig jeg er....

Og til høyre i bildet ser dere den nydelige serviettholderen jeg fikk av en annen god venninne, som en vertinnegave da jeg hadde jente-julebord-syforening før jul... ha ha :) Den er min favoritt. Og så tenker jeg på henne hver gang jeg ser den. Og det gir meg så mye, for selv om hun ikke bor lenger unna enn Moss, så er det ikke så lett å finne tid til å treffe henne. Hun jobber turnus, har en liten sønn, og er gravid med en sønn til!! Som forresten er den lille gutten som skal få det andre teppet jeg holder på med :) Men det er ikke ferdig enda, så det viser jeg ikke frem, før hun har fått det... Leser du dette R, så vil jeg bare si at jeg er utrolig glad i deg! :) ( og ja, jeg vet at jeg ikke akkurat har all verdens med tid jeg heller til å møtes... hi hi...).


I bildet over til høyre, ligger teppet ute på terassen vår, på en kjempefin trekasse som bokstavelig talt dumpet oppi båten vår i fjor sommer.... Men den historien skal dere få en annen gang :)

Håper dere likte teppet? Jeg er i hvert fall veldig fornøyd, og jeg gleder meg til å gi det fra meg.... :)

Jeg håper dere får en deilig Lørdag alle sammen!!

klemmer fra

6 kommentarer:

Hulda sa...

Denne dagen ble ikke helt som forventa her hos oss heller. Vi hadde tenkt oss ut og jobbe i hagen, bl.a plante, men her regner det også. Huff!

Veldig flott det teppet du hekler på, nydelig mønster og farger.

Har en drøm... sa...

Ble inne og slappe av dag her og i dag, kaldt og ufyselig vær... men da ble det tid til vask av hus OG prinsessebryllup:) Kjolen til Victoria var nydelig, enig med deg...

For et fantastisk nydelig teppe du har laget, er så herlig med slike heklede tepper! Sikker på at venninnnen din blir kjempeglad:)

Ha en fortsatt god lørdag!

Klem Line

Kathrine´s sa...

Ååååhhhh så fint det var da - du er så FLINK! :)

Frk:Twil sa...

SÅÅ flink du er!!!
Fantastik gave.. Jeg hadde blitt rørt og kjempe glad for å få et hjemmelaget teppe til min baby, det er helt sikkert..
Delikate farger.. Rett og slett lekkert..

Ha en super lørdagskveld.. Får håpe på bedre båtvær imorgen da.. SÅ drømmene går i oppfyllelse! KLemmer

Lotta sa...

Hei snuppa! Så utrolig flink du er:)Heldige de som får så fin gave! Nydelig:)
Når reiser dere på ferie? Ønsker deg ihvertfall en superduper ferie. Må du kose deg masse. Jeg har ferie frem til 23 august, så bare kom når du vil. Jeg har vært syk en uke nå..Og nå er det bihulene..ah.. jaja..da er jeg ihvertfall frisk til sommerferien med mann og barn;)
Kos deg snuppa!Klemmer:)

Susanne sa...

Det teppet såg alldeles gorgeous ut.. :D Legger meg til som følger. Du har en vakker blogg som jeg <3

Klemmer