søndag 2. mai 2010

Franske følelser..


Her bor Hans og Hermina som driver Centre Equestre du passe temps i Frankrike :) Og på trappen står deres lille datter.  Her bodde vi den første natten. Helt nydelig!!


Været var nydelig, og det var opp til 28 grader i skyggen!! :) Halleluja!! :)


Den hesten som står nærmest i bildet, er Birdy, som er den hesten jeg red hele uka. Den var rask og stødig, så jeg var veldig glad for at jeg fikk ri henne :)


Her rir vi inn portene til Domme, en fransk liten by sør i Frankrike :)


Smale gater og franske hus, tett i tett :) Og vi så alt fra hesteryggen!!


Bilder kan jo nesten ikke beskrive hvor vakkert det var!


Nydelige små Bed&Brefast's på det franske bondelandet :) Og med paddoc'er som hestene kan kose seg på rett ved siden. Idyllisk...


Jeg føler meg så heldig at jeg kan få oppleve noe slik! Det er bare et fåtall mennesker som faktisk har nok ridekunnskaper og tid og penger til å dra avgårde på slike turer. Og jeg er en av de heldige!!!



I fjor var vi i Scotland, og nå må jeg begynne å spare penger til en eller annen tur til neste år ;)


Dette slottet bodde vi på en av nettene.


Dette er byen Belvez. Vi red til et hestesenter i nærheten, og så tok vi taxi inn til byen, hvor hotellet vårt lå. Se så grønt og frodig det er. Skikkelig sommer!!



Nydelige, trange gater...


Og så var vi tilbake på den lille gården til Hans og Hermina. Til venstre ser dere et av rommene vi bodde på. Og den gamle stenbygningen er rester av en gammel, fransk baker-ovn. Nydelig. Men den faller snart sammen...



Her er Etoille og Octavio, to av de nydelige hestene Hans har... Og et fint bilde og avslutte bilde-raset med :)
Dere fikk i hvert fall et lite innblikk i hvor fantastisk det var der nede. Selv om dere kun fikk se noen få bilder av de 400 jeg tok!! Ha ha :)

Jeg kan anbefale denne turen på det sterkeste!! Men den er ikke for ryttere uten lang erfaring... Her var vi i salen opp til 8 timer om dagen, og det er krevende ridning. Mye raske vendinger, og bratte klatre-strekk, både oppover og nedover. Og jeg var så sliten et par dager at jeg gikk i sengs kl 10!! Lykkelig og sliten :)

Jeg skal prøve å finne linken til nettsiden til Hans og Hermina, så dere kan ta en titt :)

Jeg har jo kanskje noen få lesere som driver med hest selv, så hvem vet...... hi hi :)

Mange klemmer fra

9 kommentarer:

Janne Lillian ♥ sa...

For en fantastisk tur!!! vakkert landskap og nydelige hester!!

Ha en flott uke ♥

Klem

Lottas Himmelrom sa...

'Å gud for en fantastisk herlig tur! Helt nydelige bilder! Fikk skikkelig lyst til å dra til Frankrike jeg nå... Også SÅ varmt da..Heldige du!

Vi må treffes snart igjen da og da må jeg få høre mer:) Ønsker deg en fin kveld snuppa!
Stor klem fra meg:)

Miriam Lilliana sa...

Wow.. Blir helt trollbundet jeg. Det må ha vært en fantastisk opplevelse! Håper på å få dratt til Frankrike en gang selv, men tipper det blir en tur til Paris i så fall.. Litt annet å virkelig få oppleve Frankrike, sånn som dere har gjort.. Misunnelig:)

Klem fra meg

tove sa...

Drømmer om en tur til Frankrike jeg og. Min datter har vært i sør Frankrike i helgen. Var visst veldig flott der ja.

Ha en fin dag

Tove

Rosemary and Thyme sa...

For en opplevelsestur du har vært på da.
De nydeligste bilder du viser fra flotte franske gater, hus, slott og ikke minst herlige hester!
Nå gleder jeg meg til jeg skal til Frankrike i sommer!

Ha en fin kveld
Klem Tove

Ingunn sa...

Ååå... Så flott! En slik tur hadde vært midt i blinken for meg og min kjære!
Jeg la meg til som følger hos deg jeg :-) trodde jeg hadde lagt en kommentar også, men dengang ei.
Tusen takk fro gode ord på bloggen min.

Ha en fin kveld!

Ingunn

Frk:Twil sa...

Oii..
Det så ut som en helt fantastisk tur! Heldige du;-)
Klemmer

tinemor sa...

Ser ut som en helt utrolig flott tur!!!
Klem

Hannepålandet sa...

ÅÅÅ, den turen så heeeelt herlig ut og har nå fått meg en ny drømmeferie:) :) Jeg kunne virkelig tenkt meg på en slik tur selv.

*drømmedrømmedrømme* ;)

Ha en flotters dag og uke