fredag 9. april 2010

På lån....


Jeg har vært så heldig å få låne en gammel kaffekvern, som kommer fra setra hvor mine oldeforeldre hadde dyrene sine :) Det er mammas, men hun har ikke hatt noe sted å ha den på såå lenge, og derfor får jeg låne den :) Jeg skjønner at hun ikke vil gi den fra seg, da den er fra hennes besteforeldre på hennes mammas side :) (men jeg er ikke hundre prosent sikker på at hun får den tilbake...) ha ha :)


Kverna er sikkert 100 år gammel, og er vakker og slitt!! :) Og her henger den ved siden av favorittskapet mitt i stua, men det er veggen rett ved kjøkkendøra, slik at kverna henger i nærheten av kjøkkenet der den hører hjemme :)



Den har fremdeles litt igjen av den mørke grønne fargen på jernet, men mye av det er slitt bort i
 bruks-slitasje :) Jeg syns det er ekstra spesielt å ha slike antikviteter når de har vært i familien i så mange år...


Den har en sprekk i glasset også, men ikke så ille at det kommer til å knuse enda. Men den glasset tåler ikke så mye allikevel :) Vi har festet den med 4 skruer for å være sikker på at den henger :)



Jeg tror jeg er litte-bitt forelsket i denne kverna jeg.....ooops :) hi hi hi :)

Ha en deilig kveld!!!
 I morgen kommer bilder av halsen som nå er ferdig strikket :)
Den loddes ut til en heldig vinner av give-away'en min på Søndag!! :) Så følg med!!!!! :)

Klikk HER hvis du vil være med! Det er enda litt tid igjen før trekning :)


 


8 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempekoseleg kvern!! Og ekstra spesielt at den har vore i familien ja!!☺ Herleg!!

God helg☺

Klem M♥

liven sa...

Åh så fin den var...heldige deg som har fått "låne" en slik skatt!!

ha en fin helg :o)

Silje sa...

Den passet utrolig godt der!
Kjempelekker!

Hadde nok også satset på at den ble værende!hihi

Klem Silje

Familien Furu sa...

Den var kjempe fin!
Jeg hadde gjemt den hver gang hun hadde kommet på besøk og håpet at hun hadde glemt den til slutt :-)
God helg!
Klem klem :-)

House of Dogs sa...

Synes det er så koselig med ting som er arvet, det får lissom en helt ekstra verdi og betydning! Kverna var hvertfall kjempe fin:)

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem

Rosemary and Thyme sa...

Flott kvern!
Tror ikke jeg har sett en med denne type glass før!

Fin lørdag til deg
klem Tove

tove sa...

Så stilig kaffe kvern!
Skjønner godt at du vil ha den. Aldri sett sånn før.

Ha en fin helg!

Frk:Twil sa...

OMG så kul!