fredag 19. mars 2010

Snøskredfare! Oppgradert :)


Her er jeg på kjøretur inn til Årdal i Sogn og Fjordane :) Og jeg aner fred og ingen fare :) Og så!!!!!! Neida. Jeg ble ikke tatt av et ras.... heldigvis!! Men da jeg skulle tilbake fra Årdal, til Førde, hvor jeg kom fra bare to timer tidligere, så hadde de stengt RV5!!1 Og jeg kom meg ikke tilbake!!

Så nå drar jeg fra Sogndal lufthavn i stedet!! :) Oi  Det ble først et veldig kort innlegg, med det er fordi flyet landet akkurat i det jeg satt med dette innlegget, så da måtte jeg bare publisere, og hive meg på flyet. Det som er, er at flyet var forsinket nesten 2 timer, og jeg slo ihjel litt tid på Sogndal flyplass mens jeg ventet :)


Eeegentlig skulle jeg kjøre tilbake til Førde, og ta flyet tilbake til Oslo derfra, men så kommer disse herskens snørasene, og vips, så hadde de stengt veien til Førde!! Og da kommer panikken sånn litt og litt, for jeg visste jeg skulle rekke et fly, og at jeg ikke ville ha tid til å kjøre 'gamleveien' . Så da må man være litt kreativ :) så jeg booket om leiebilen jeg hadde, og kjørte til sogndal flyplass i stedet :) Jepp :) Det løser seg alltid for snille piker!! Det sier jeg alltid :)

Et annet eksempel på det var da jeg 'snødde inne' i Molde på Tirs som var. Da hadde de stengt veien mellom Molde og Ålesund, som jeg skulle til, pga snøras og rasfare!! Igjen!!! Så jeg måtte pent levere leiebilen tilbake på Molde flyplass, og vente 8 timer på Hurtigruta :) Jepp! Dere hørte riktig :) Jeg tok Hurtigruta fra Molde til Ålesund :) og det var kjempefint! Det var riktignok den gamle varianten, Hurtigruta Lofoten, men det var en koselig tur. Anbefales hvis man sitter værfast i Molde :) Ha ha :)



Det er så nydlig innover i fjordene på Vestlandet. Så jeg knipser i vei!!! NB: alle bildene er tatt gjennom bilvinduet mitt mens jeg kjører!! Ha ha :) Må jo se litt 'corny' ut :)


Her kom det noen få solglimt mens jeg ventet på Ferga inn til Årdal :)

Men nå skal jeg nyte Fredagskvelden, og takke høyere makter for at jeg faktisk kom meg hjem i kveld :) Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg satt meg ned og begynt å grine !! Hi hi hi :)

MEN:   Alt løser seg for snille piker!! :)


Goooooood  Fredda!!!!!!

Ingen kommentarer: