søndag 21. mars 2010

Lintøy..


Jeg ser mange der ute som har mye lintøy i hjemmene sine. Men jeg har aldri kjøpt lintøy hverken nye i butikken, eller på loppis. Det lintøyet jeg har har jeg arvet. Og da føles det liksom litt dumt å kjøpe nytt.....men på en annen side, så tør jeg ikke bruke det lintøyet jeg har heller da....hm...


Dette er en liten linduk/brikke som min oldemor har laget. Er ikke sikker på hva dette mønsteret heter, men er det ikke no sånn 'hardanger-søm' eller noe sånn?  Uansett. Det er min oldemor som har laget det, og hun ga det til datter, min farmor, og da min farmor gikk bort, fikk min far det, men han og mamma ville gi det til meg :) Jeg setter jo så utrolig stor pris på sånne ting,



Alle disse dukene og brikkene har jeg fått fra mamma og pappa, som de igjen har fått fra sine foreldre når de gikk bort... De er hjemmelaget, og det syns jeg er ekstra fint å tenke på...


Noen er helt hvite, og noen er med litt farge på :) Denne tror jeg min mor har laget...

Men kanskje jeg skal kjøpe noen få nye, som jeg faktisk kan bruke :)


Ha en fin Søndag!!


5 kommentarer:

Lindas hus sa...

Nydelige var de alle sammen! Jeg synes også lin er vakkert men dog så upraktisk....må strykes og strykes! Selvom jeg hadde ikke hatt noe i mot å hatt dine vakre perler, og gjort som deg, tatt de frem bare for å se på de;) Ha en herlig uke. Stor klem

På landet sa...

Så heldig du er,de er nydelige. Forstår deg godt hadde sikkert ikke turt å bruke de jeg heller,redd for flekker.

Det er 4 strøk på skapet,brukte ca 2 timer pr strøk. Men jeg er litt pirkete da,redd for at det skal bli malings kant eller at det skal renne.

Ha en fin uke =)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så nydelig!! :) Heldig du er :) skjønner deg godt at du ikkje tør å bruke desse. Er jo så vakre og betyr så mykje!

Så flott blogg du har :) La meg til som følger eg, så kan eg titte oftere innom :)

Godklem

Rosemary and Thyme sa...

Så flotte de var alle sammen.
Det er ekstra hyggelig når de er arvet fra familiemedlemmer som har laget dem selv!

En riktig god påske til deg også!!!
klem Tove

Stine sa...

Vakre bilder!!! Jeg er ingen kløpper, men gardiner er jo bare rette sømmer, så det går fint =) Har ikke symaskin selv, men skolen har.

Ha en finfin helg!

Stine