fredag 5. mars 2010

Ikke franske.....


Mine gamle aviser er ikke franske :) De er faktisk fra Mandal og Kristiansand fra mellom 1941 og 1943 under krigen. Her står det om tabakk-rasjonering og gummi rasjonering og alt mulig som de hadde å stri med i de årene. Jeg fant disse ved en tilfeldighet i en bitteliten bruktbutikk i Mandal i fjor sommer. De kostet 5 kr stykket, og jeg syns det var litt morsomt å ha aviser fra under krigen. Vi burde ikke glemme hvordan det var her i landet i de årene. Det står også mange nyheter om hvor Tyskland sendte soldater, og Tysklands propaganda ( skrev jeg det riktig?) :)

Her ligger avisene mine i samme hylleseksjon som jeg har porselenet mitt :) Sammen med den ene boken jeg har med gammel skrift ' En kvinde' , som jeg syns hadde en så passende tittel at jeg bare måtte kjøpe den :)

I dag har jeg sittet i salgsmøter hele dagen, og vi er ikke hjemme i Norge før sent i kveld, så jeg får knipse noen bilder i morra med dagslys :) Enn så lenge får jeg legge ut bilder jeg har tatt tidligere :)

Ønsker dere alle en fantastisk god helg!!! Jeg skal prøve å få malt litt på komoden min..... håper bilder kommer.... :)


2 kommentarer:

Babsy sa...

Hei på deg, så flotte gamle aviser...jeg rett og slett elsker slike gamle aviser og blader for det er så mange muligheter med dem, det og lage fine lavendel kremmerhus for eksempel :O) Det SIM rommet jeg pratet om er et rom de har oppe på SIM her i bygden, hvor en kan sette inn ting som ikke skal kastes og som er godt brukende enda. ( spør på din nærmeste SIM om dere har det også ;o) Det er nok ikke på nettet desverre, men enige med deg, hadde vært helt genialt om det hadde vært det :o) Stor god helg klem til deg :O))

Lottas Himmelrom sa...

Snuppaaaaaaaaaaa!
Ah helt superlekre!!*Ønske seg* Så moro da:)
Nei ikke ferdig. Eksamen igjen i juni;) Jeg kjøpte med litt småtteri for henne fra London bare:) Og hun bor også i go`byen da vet du:)
Flink du er. Er det du som bestemmer hva slags klær dere skal ha og sånn? Spennende med så mye reising da:) Og Starbucks her og der(hihi)*Smiler*

Ha en superduper helg!
Hva gjør du om 2 uker?
Kos deg masse!!

Klemmer..Mange klemmer...
Ps.Nydelig service..Hldige du:)