mandag 15. mars 2010

Fransk støpejern..


Vel, den er jo ikke fransk da. Men den er laget som en kopi av en fransk gryteholder :) Det er en slik som man kan sette et telys under, så suppen eller sausen holder seg varm :)


Jeg syns den er så vakker, at jeg vil ha den stående fremme. Man kan jo sette et kubbelys på toppen også liksom? Eller?

Det jeg skal bruke den til, er når å holde smelta sjokolade flytende når jeg lager julemarsipan :) Da smelter jeg sjokolade i vannbad, og dypper maripanen nedi. Men for å slippe å stå ved komfyren, tar jeg med sjokoladen til kjøkkenbordet. Men den stivner litt etter litt, så jeg trenger en slik for å holde sjokoladen smeltet :)

Og det gjør jo ikke noe at den er så fin å se på heller? :)


Det er så deilig at solen tittet inn gjennom vinduene, for da er det såå mye enklere å ta fine bilder!! :)

Ha en god uke alle sammen!!! Jeg skal ut å reise igjen :) Først til Molde, så til Ålesund, og så til Førde.  Skal prøve å få laget noen innlegg på turen :)

Kos dere i kveld jenter!! Because you're worth it!! ;o)

2 kommentarer:

Kathrine´s sa...

Fin den var! Du er en racer på å finne noen gode kupp altså :)

Bettum Villa sa...

Jeg elsker støpejern!! :)

Klem Madelen