søndag 28. mars 2010

Enda fler nye & gamle kupp!


Jeg og en god venninne var nemlig på bruktbutikk-raid i går! :) Hele 4 forskjellige bruktbutikker rakk vi..hi hi... Hun er like interessert i interiør som meg, men har en helt annen stil! Jeg liker jo den hvite,rustikke og litt romantiske stilen. Mens hun elsker mer retro 70-talls stil! Og da er det jo såå morsomt å gå sammen på bruktbutikker!! For vi kan hjelpe hverandre med å holde utkikk etter godsaker som den andre kunne tenke seg! Og i går fant hun en sjenk i riktig 70-tallstil, som hun rikignok har siklet på en god stund, men hun bestemte seg for å kjøpe den :) Så vi dro hjem og målte til plass hjemme hos henne :) Nå håper vi bare at vi husket riktig at sjenken var 120 cm lang, for hvis det er feil, så blir det ikke plass! Ha ha ha :)

Disse skjeene over fikk jeg for 5 kr stykket!! Kjempefine! Men de må pusses litt, siden de er så veldig skitne og slitne. Er det noen som er god på sånne ting? Å pusse bestikk? Det er jo ikke sølv, og ikke sølvplett heller.....kan jeg bruke sølvpuss da? Hjelp? :) hi hi..



I tillegg fant jeg en ny hvit tallekren til samlingen min. Jeg samler nemlig på slike små tallerkner i hvitt porselen, men med lyst grått motiv(les:blomstermønster) eller med lyst blått/turkist mønster. Sånn at nesten alle er forskjellige, men likner allikevel litt på hverandre, slik at det blir litt stilig :)

Og så kjøpte jeg 3 små skåler som jeg skal bruke når vi har taco :) Jeg hadde nemlig ingen små skåler som akkurat passer til rømme, agurk og mais. Og jeg kjøper bare ting som jeg faktisk kan bruke til noe. På den måten fyller jeg ikke leiligheten med dingser som bare står til pynt :) Jeg prøver å forklare min kjære at jeg faktisk tar masse hensyn til han når jeg er ute på bruktbutikk-runde. Men han tror ikke på meg :) Men jeg prøver nå å være litt flink allikevel ....... det kan min venninne I gå god for. Jeg holdt på å kjøpe mange ting jeg ikke har plass til, eller har bruk for, men jeg stoppet meg selv, og var fornuftig :) Og dere vet hvor VANSKELIG  det er!!!!!! :)

Men jeg fant noen nye ting også. I en nydelig liten interiørbutikk i Vennesla utenfor Kr.sand. Den heter Kamelon, og de jentene er så kreative!! Det er ikke en typisk hvit og romantisk interiørbutikk. Nei, de er mer 'grovere' liksom. Råere design og kreative løsninger. De har gjerne grovere stoffputer og skinnfeller og kult design som f.eks denne:



Dette er en knagg jeg har sett på lenge, men ikke unnet meg. Men så fant jeg en litt mindre versjon i denne butikken i Vennesla, og da slo jeg til :) Denne skal henge på soverommet.

Jeg får faktisk noen bilder av interiørbutikken i Vennesla på mail fra de som driver den, så da kommer det kanskje et lite innlegg om denne butikken snart :)

Eller så har så mange av dere skrytt så mye av Kid interiør om dagen, så jeg fant ut at jeg måtte ta en tur innom. Og da fant jeg denne fine kurven..



Nå skal bundten med rekved fra Selør endelig komme inn i varmen :) De skal stables i denne kurven. Det er kjempefin rekved, og det er synd at den til nå bare har stått ute på terassen i en Rimi-pose. Synd og skam!!!!!! :) Men det skal rettes på.  Beklager for litt dårlige bilder. Har lånt mammas kamera, og har ikke noe bra sted å ta bilder på heller. Får ta noen nye bilder av denne hjemme, med all redkveden oppi :)


Tenk alle disse tingene, både fra innlegget i går, og innlegget i dag, fant jeg på EN shoppingtur!!! Halleluja! :) Tror min venninne I bringer lykke på shopping-fronten...hi hi :)

I dag begynner mitt to uker lange eksperiment: nemlig en ny 'kur' for vektreduksjon. Veldig enkelt forklart skal man spise mye mer fett, og nesten ingenting karbohydrater. Dvs at man kan spise egg og bacon til frokost, men man får ikke lov å spise brød eller noe som har med korn å gjøre. Og ikke poteter, ris eller pasta. Det er kjøtt som teller!!! Masse kjøtt.

Min kjære bror er en ekspert på dette, og har overbevist meg om at dette faktisk funker. Det høres helt rart ut, men det funker!!! Så nå skal jeg gi det to uker, og hvis jeg merker noen forksjell, så fortsetter jeg :) Nå skal bikinien på til sommeren!! Fnis.....hi hi...

 Jeg skal også kjøre innom min venninne K på vei hjem fra Kr.sand til Asker. Hun fant nemlig en skinnvest jeg har siklet på i evigheter, til mer enn HALV PRIS!!!. Jepp. Så hun kjøpte den for meg, og nå må jeg innom å hente den, for å se om den passer..... den MÅ passe :)

Ha en nydelig Søndag alle sammen. Nyt den!!!! DEt skal jeg!!!!!!

6 kommentarer:

Lindas hus sa...

Å så mye fint du har funnet deg! Heldig! Tenkte meg en tur til uka jeg innom kid! Og den lille hvite knaggen er bare så fin! Nyt søndagen;) Klem

Har en drøm... sa...

Så utrolig mye fint du har funnet ♥ Så mange herligheter på èn shoppingrunde, det er bra!
Og så praktisk og flink du er, man MÅ holde hodet kaldt og kun kjøpe det man "trenger" og kan bruke, hvis ikke blir det, som du sier, masse husfyll... og det er dumt, selv om det kan være fint ♥

Skinnfellen var et funn! Så lekker den var, og til den prisen! Heldig! Likte den knaggen veldig godt og, kjempe kul:o))

God Søndag!

Klem Line

Frk:Twil sa...

Heiheiiii!

Innom her for første gang og koste meg fra første stund.. Mye moro og fint, og du skriver fengende.. Jeg må følge deg jeg! Så jeg får med meg mer! Hihi*
Så utrolig kult å spare på "nesten" like tallerkner.. Det må jo gi et super kult særpreg når du dekker bordet.. Moro*

Håper du får en fin påske.. Klemmer fra meg

Nina i Paradiset sa...

Kjempeflotte skjeer!
Men du har noen vakre glass her også (dine favoritter) hvor er de fra?
Kjempefine!

Ønsker deg en flott påske!
Klem fra Nina

Janne Lillian ♥ sa...

Hei! Dette er første gang jeg er innom (fant deg via Lottas Himmelrom). For en koselig og inspirerende blogg!! Du har så masse fine ting og skriver så bra!! Jeg legger meg til som følger om det er greit :)

ha en strålende påske!!

Klem fra Janne Lillian

Ps: Så masse fint du hadde funnet i Kr. sand forresten.. hvilke bruktbutikker var du på??

Lottas Himmelrom sa...

Hei på du:)

Så utrolig masse fint du har kjøpt deg a:) *Heldig* Og det skinnet var jo et superkupp da:) Jeg så et helt likt til 1900 i går... Jeg har et lignende som jeg har kjøpt på salg..Og det var det betalte jeg vel 600,- for...

Åh det blir så koselig i morgen altså:)
Jeg kan godt møte deg på Majorstua ja:) Kan du ikke sende meg en mail lottadanielsen@hotmail.com så kan vi utveksle tlf nr der;)

Ha en fin tirsdag:)Johoooooo for i morgen:)
Klemmer:)