tirsdag 23. februar 2010

Husker dere disse?

Disse stolene er mitt personlige mareritt!!! Ja! Dere hørte rett!! Mareritt :)


Fine ja?!! Fine er de, men det tar en evighet å få av den stygge mørkegrønne malingen!! Jeg har holdt på siden i fjor sommer!!! Dvs....kanskje ikke holdt på...sånn...kontinuerlig..... men har skrapt litt her og der. JEg har jo så mange andre maleprosjekter, så har ikke lagt så mye vekt på disse stolene. Men det er også fordi jeg ikke vet hva jeg skal gjøre!! Skal jeg fortsette marerittet med å ta av den mørkegrønne fargen, og få frem den turkise?



Eller skal jeg male de hvite?

Eller skal jeg male setet og stolryggen hvit, og beholde bena i den skrapte turkise fargen?

Er helt rådvill jeg!!!!! Jeg vil ikke ødelegge stolene. Men det er helt seriøst en forferdelig jobb å ta av den grønne malingen. Og det blir liksom litt mer 'skrapt' enn jeg ønsker.


Har prøvd å bruke malingsfjerner, men jeg skraper fremdeles av for mye....... Æsj!!!!

Hva skal jeg gjøre???!!!!!!


1. Male de helt hvite?
2. Male setet og stolryggen hvit, og beholde bena i skrapt turkis?
3. Male de helt 'turkis-grønne'?


Plis hjelp meg!!






7 kommentarer:

Livs Lyst sa...

Jeg lider med deg! Her har jeg to stoler stående på vent. MASSSSSE maling og jeg må ta den av med varmepistol.... Det tar tid, men det blir fint!
Jeg skal ta av de tykke laget og male dem hvite.
Det blir veldig fint etter alt slitet... Puh!

Lykke til med dine fine stoler! De er jo skatter under den grønnmalingen...!

Liv ;O)

Hespe sa...

Hei, og takk for kjempekos besøk på bloggen min! Første gang jeg titter innom deg, og her kommer jeg tilbake!! Nydelig blogg du har!

Angående stolen, tror jeg at jeg ville forsøkt å male sete og rygg hvitt og beholdt beina blågrønne - tror det hadde blitt tøft! Vi har samme vekt ser jeg, og min er offhvite ;o)

Ha en flotters kveld - kos deg!

Vi sees...

Klem fra Hildegunn

Hulda sa...

Så flott blogg du har! Fant deg via Hildegunn. Så herlige disse stolene var! Tror sannelig jeg hadde hatt de lysegrønne, det var skikkelig fint! :)
Meg finner du på bloggen Husfruas Memoarer. :)

Lottas Himmelrom sa...

Oi flinke du!Stilige stoler da:) Jeg er i en turkis periode..haha...Så turkis!
Lækkert!

Klemmer til deg snuppi

Rosemary and Thyme sa...

For noen flotte stoler!
Jeg er enig med Lottas Himmelrom.
Turkis er bra!
Klem Tove

Jenny sa...

Fina stolar! Svårt att säga...tycker de är fina som de är :) Tusen tack för din kommentar hos mig! Blev otroligt glad! Stor KRAM

Heidi`s hvite perle sa...

Den lyse turkisfargen var jo fin den også?
Skjønner frustrasjonen.

Mormoren min har akkurat samme stolene..i hvitt..Nå er hun på sykehjem, men stolene står i det gamle huset fortsatt. Men de er VELDIG hvite.. og jeg ville nok pusset de ned litt for å få den gamle looken.

Klem Heidi