lørdag 30. januar 2010

Nips, og hvit sofa?





Dette trefatet står på stuebordet mitt om dagen :) Med mange små godbiter. Den nærmeste sølvskålen med roseblader, og den litt lenger bak med lokk, fikk jeg for å gå modell for et moteshow for Mols for mange år siden :) ha ha...rart å tenke på nå.... Da fikk vi plukke noen favoritter i butikken, som takk for hjelpen..og da plukket jeg disse to. I tillegg til to lysestaker i samme utførelse. Jeg elsker de enda!!!
Det er kanskje ikke så lett å se krystall skåla hvor alle blondene mine ligger, men den fikk jeg av min mormor da vi var i 85 års bursdagen hennes. Den tilhørte min oldemor, mormors mor, og så ville hun at jeg skulle ha den. Det er så koselig.

I bakgrunnen får dere et glimt av min sofa... som er lys beige i grovt linstoff. Ensfargede sitteputer, og såvidt synlige striper i leneputene i ryggen. Kjempefin...men blir så lett skitten!! Og den kan ikke vaskes... bare renses. Og det er så dumt å måtte rense sofaen så ofte!!

Alle dere der ute med lys eller hvit sofa.... hva gjør dere? Kan dere vaske deres sofa, eller må den renses? Og hvor ofte gjør dere det i så fall? Huff....min kjære vil bytte den ut i en mørk sofa....og det vil ikke jeg!! Plis gi meg som noen tips!! :)



6 kommentarer:

Drømmer om drømmehuset sa...

Håper virkelig noen kommer med noen gode forslag til hva du kan gjøre sånn at du kan beholde den,for det så veldig fin ut.
Ha en vidre fin lørdag.
Klem fra Christina

Rosemary and Thyme sa...

Jeg har en hvit sofa som ikke kan vaskes. Jeg har vært i møbelbutikk og kjøpt møbelsjampo/ skum. Den sprayes på. Etter at den har virket en stund, tørker jeg av med en klut. Det virker hos meg!
Kjekt å ha ting man er glad i stående framme. Koselige saker du har.
Ha en fin lørdagskveld
Klem Tove

På landet sa...

Vi har hvit sofa, trekket går i maskinen på 60gr. Men kan du vaske det for hånd? Legge det i badekaret kansje? Slitsomt å fly på rens.... Du får bytte i en sofa med vaskbart trekk.

Ha en fin kveld.

Therese ❦ Fjellrosa sa...

Jeg har en hvit ektorp fra Ikea der trekket kan taes av og vaskes i maskina, som veldig mange andre her i bloggeland *lol* Jeg er storfornøyd med min og kommer nok neppe til å bytte den ut med det første :)

Hilde Heimdal sa...

Heisann kan du sende meg en mail angående strykemerkene :) skriv strykemerker i emnefeltet :) hijen2@online.no

Lottas Himmelrom sa...

Hei vennen.. Nydelig tablå og vakre ting:) Ah så du har vært i Bergen? Hva jobber du med?Husker ikke jai.. Bergen var superfantastisk.Var på alle butikkene du sa..Bare ikke de utenfor sentrum(hun jeg dro med er ikke så intr i interiør..Blæh..ler)
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jeg er med på kaffe en gang..Olala!Ellers må du bare komme til Drøbak også:)Koselig her altså:) Æ spanderer:)Hoho..

Hvordan går det med maleprosjektet? :)
Skal lese et kapitell ped jeg nå..Er så utrolig umotivert-i need inspiration! Har mer lyst til å male og blogge jai..

Ah sofa ja..Vi har en hvit på loftstuen..Den derre som alle har.Helt genial..Med to rumpetroll som stadig søler..Vasker trekket innimellom da vet du.. Har snudd putene og jag..hehe...

Fortsatt fin uke til deg mor!
Klemmer fra mva(leses på fransk..hahahoho)