fredag 29. januar 2010

Franske funn og aha-opplevelse

Foto: Franske funn

Kunne ønske jeg kunne si at jeg hadde funnet et slikt halvmåne-bord.....et franskt et..... men det er ikke sant.... Men jeg er så på jakt etter et slikt bord, som jeg kan ha Kartell lampen min på!! Selv om jeg ikke HAR Kartell lampen akkurat heller da! :) hi hi.... Men jeg er sikker på at det blir en slik lampe en gang...og da må jeg ha et slikt bord. Det er en av tingene jeg skal være på jakt etter når loppemarked sesongen begynner igjen.

Jeg kjøpte bladet Bolig pluss her i går. Og det var jeg skikkelig fornøyd med!! Det må jeg si altså! Masse bra tips på markeder i Norge, Sverige og Danmark! Nå må jeg bare finne noen som har lyst til å være med på en Sverige tur for eksempel :) Og i bladet fant jeg masse fine bilder til inspirasjon. Jeg har hele tiden tenkt at jeg er klassisk shabby chiq og romantisk i stilen. Men det har gått opp for meg at jeg også setter så innmari pris på kontraster! Spesielt mellom det romantiske, og det litt mer 'råe'. Så jeg har hatt en aha-opplevelse!! Sånn interiørmessig aha opplevelse :) Jeg liker blandingen av klassisk, romantisk shabby qhiq slæsj bonderomantisk slæsj industriell stil i på en og samme gang! Dere vet: helt hvite vegger, hvitt gulv, og hvitt tak....men med bonderomantsike, tunge møbler, sammen med stål og tinn og zink! Høres det ut som en rar kombo? Kanskje litt...men jeg tror det an gjennomføres skikkelig fint! Men da må man ha en veldig stor bolig....med gigantisk med plass. Og det har jo ikke akkurat jeg!! Men jeg får dra på loppis, og begynne å spare på skatter, til jeg en dag finner det perfekte huset :)

Ha en strålende dag alle sammen!!! Nå begynner det å nærme seg bilder av den første komoden.... så gled dere...for det gjør jeg!!! Jaaaa!!!


3 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-flott bord!! Håper du har hellet med deg på loppemarkedene til våren!

Ha en fin dag!

Klem
Anette:)

Rosemary and Thyme sa...

Det er vanskelig å helt finne stilen, skjønner jeg, hi,hi!!!
Det er vel sånn med mange andre også, tenker jeg. Det er jo så mye fint der ute!!!
Flott bord, som jeg også kunne tenkt meg!
Ha en fin fredagskveld
Klem Tove

Lindas hus sa...

Vi endrer oss alltid og selvom vi ikke alltid vil innrømme det, så blir vi nok påvirket av trender også! Og for å være ærlig så er vel det ra også...ellers så hadde vi vel alle sittet i våre grønne sofaer med røde stue vegger og furu salongbord....;) Men jeg synes blandingen din hørtes knall tøff ut og det viktigste er jo å sette en personlig preg på det! Og et sånt bor går det i verste fall å lage. Hvis du finner et rundt bord og kapper det i midten! Og jeg gleder meg selv til loppetiden! Da er jeg jo enda en date å glede meg til;) Ha en strålende helg og kos deg masse. Bladet må jeg få kjøpt meg i morgen. Klem