lørdag 2. januar 2010

År 2010...


Bruktfunn fra Søgne. Alle 8 glassene for 140 kr!!



Hmmm.... Kan dere huske mange år tilbake, da vi så på sånne 'fremtids-filmer' om hvordan fremtiden kom til å se ut? Da skulle vi liksom gå i sexy'e tight'e sølv-kondom-drakter alle sammen, og biler kunne fly!!? Ja jeg husker det godt jeg. Og da sa de at i fremtiden, i året Tjue-ti, da kunne man bo på Månen!

Når jeg liksom skal si 2010 (tjue-ti) så høres det ut som et sånt fremtids-år... langt frem i tid....og jeg ser meg rundt, og er sjeleglad for at min kjære samboer IKKE sitter i en tight sølv-kondomdrakt ved siden av meg! Og ikke putter vi en pille i microbølgeovnen, som på magisk vis kommer ut som en ferdig stekt kalkun. (det så jeg nemlig i filmen 'Back to the future', som for øvrig er fantastisk morsom). ( Det hadde kanskje vært greit med en sånn pille, men jeg er overbevist om at noe smaker best på gamlemåten).

Alt rundt oss er liksom normalt. Ikke så futuristisk som de trodde for 20 år tilbake.

Men hvis vi tenker oss om....så gjør vi ganske mange fasinerende ting.... vi legger rør under havet, og sender gass til andre land. Og nå skal vi utvinne ren kraft ut av en helt naturlig blanding av ferskvann og saltvann. Osmose.... Og det er ganske fantastisk!

Så kanskje så bomma de litt på på tidsregninga disse filmproduentene for 20 år siden. Men man skal aldri si aldri......kanskje om 30 nye år.....

Når jeg tenker meg om....så er kanskje ikke sånne kondomdresser så værst allikevel.....?

(hmmmm.....håper alle forstod at jeg er ironisk.....)  :)


5 kommentarer:

Jorunns hjemmeside sa...

Hei. For en koselig blogg du har. Tør jeg spørre hvor du har fått tak i de fine glassene du har på bildet ovenfor? Hilsen Jorunn O. Monstad

Jorunns hjemmeside sa...

Hei. Så fin blogg du har. Koselig å være innom å se og få inspirasjon. Lurer på hvor du har fått tak i de fine glassene som er på bilde ovenfor?

Lille Liljehvit sa...

Hei Jorunn :)

Jeg fant disse nydelige glassene på en bruktbutikk i Søgne :) Fikk kjøpt alle 8 glassene til 140 kr! Kjempekupp! De har egentlig hatt gullkant både oppe og nede, men den er nok forsvunnet i en oppvaskmaskin eller noe, for den er nesten borte på alle glassene. Men jeg syns de er nydelige :) men desverre vet jeg ikke hvor du kan få tak i flere.

Takk for hyggelig kommentar, og håper du titter innom igjen :)

Godt nytt år!!

LiljeHvit

Hilde Heimdal sa...

så flott setter jeg pris på :)))))

Rosemary and Thyme sa...

Nydelige glass, og artig innlegg!

Ha en fin søndag!
Klem Tove