lørdag 19. desember 2009

Lampejakten fortsetter...


Kan dere huske at jeg har etterlyst denne lampen her?

Jeg bladde tilfeldig i et Lev Landlig magasin i lunchen på jobb for et par uker siden, og der leste jeg en artikkel om kjøkken. Og i et av de kjøkkenene som var presentert, stod denne lampen. Og så stod det ikke hvor den var blitt kjøpt.

Needless to say.....jeg gikk til verks!!! Jeg etterlyste lampen på NIB- akutten, i håp om å få noen svar. Og det fikk jeg også...bare ikke det svaret jeg ville ha! :)

Jeg fikk tips om flere lamper som lignet, men ikke den samme. Så jeg sendte en mail til Lev Landlig- redaksjonen, og spurte så pent om ikke de kunne hjelpe meg....Jeg fikk til svar at de skulle kikke på det, og komme tilbake til meg..... Og da tenkte jeg at det var det. MEN!!!! Det var det ikke!!! JO for tenk!!! Så fikk jeg svar på mailen min ganske lenge etter om at de hadde spurt eieren av kjøkkenet hvor hun hadde kjøpt lampen, og det var på Zanz i Lillestrøm!!! En av mine favorittbutikker!!! Skjønner ikke hvordan jeg har klart å overse den lampen!! Men......det var så lenge siden hun hadde kjøpt den, at de ikke har den lenger! Men hun som har hjulpet meg var så nydelig, og sendte bilder av en annen lampe de har som ligner. Hun hadde faktisk tatt seg tid til å lete etter lampen for meg på Zanz. Helt utrolig!!

Her er den lampen hun fant til meg..

Dette er også en nydelig lampe (fra Zanz).

Men siden jeg ikke er så flink til å sjekke mailen min....gikk det ganske lang tid før jeg sjekket den igjen. Og da hadde jeg faktisk fått en ny mail fra henne! Hun hadde vært på Hadeland Glassverk, og sett den samme lampen!!! Og så hadde hun husket på meg!! Er det ikke utrolig? Jeg syns bare det er så utrolig hyggelig gjort! Og ta seg tid til lille meg liksom...

Jeg har ikke spurt om jeg får lov å bruke navnet hennes...så det skal jeg ikke gjøre :) Men jeg vil takke deg så mye for all hjelp!! Setter utrolig stor pris på det. Og selv om jeg ikke nevner noe navn...såå vet du hvem du er ;)

Så kommer knipa.....Min kjære har tatt bilen til Bergen, da jeg skal fly opp dit i romjulen, så vi kan kjøre sammen tilbake til Oslo etter nyttår. Og jeg kan ikke kjøre cab'en til min kjære. Så jeg må vente til over nyttår før jeg kan dra dit! Og så vet jeg jo enda ikke hvor dyr den er...Huff...jeg har jo snudd verden opp-ned for å finne den, så jeg håper jeg har råd til å kjøpe den. Eller.....at jeg får lov av min kjære til å kjøpe den...Han er ikke så imponert over hvor mye penger jeg er villig til å bruke på denne lampen. Så han tør ikke sleppe meg dit alene. Han vil være med...og 'passe på'...fnis....

Kanskje bra....  ;)



2 kommentarer:

Rosemary and Thyme sa...

Den lampen er jo bare helt nydelig.
Skulle gjerne hatt den istedenfor den jeg kjøpte på Ikea. Men den er fin den også, og billig.

Håper du får fatt i den lampen etter alt du har gjort for å finne den!

Ha en fin lørdagskveld!

Klem Tove

Hjemmekjær sa...

Hei!
Jeg håper din kjære sier ja til kjøp av lampen, for nå man må ha noe, så bare MÅ man ha noe..;)

Har ikke fått svart etter du la inn kommentar hos meg.. Jeg er fra sørlandet ja, og har tidt og ofte hatt handleturer til kr.sand. Blir litt mindre nå når jeg har lille gumman...
Er kjempe greit å bare hoppe på toget (om ikke man skal handle noe stort og tungt da...;)

Mine favorittbutikker er Hansen & co, Annekset, Drømmehjørnet og Milla... Er veldig svak for RM sine produkter, der finner jeg alltid noe jeg har lyst på. Ja ja, den handlinga den handlinga:)

Blir ikke noe særlig med innlegg fra meg her i jula, men er inne og titter på andre flittige bloggere!

Ha noen fine romjulsdager:)
KLem