søndag 13. desember 2009

Give in to temptation!!!!

Å ja.....jeg er et svakt menneske!! Jeg tror jeg beskriver best hva jeg mener ......med et bilde....



Som dere ser....sukk........blunke...blunke..... Et zink-hus!

Det er faktisk en ganske utrolig historie bak dette! Helt sant!!!!

Det hele begynte med en tur til Kr.sand med jobben, og så fikk jeg tilfeldigvis litt tid til å tusle ned Markens på litt window-shopping ( og ja..'tusle' er er kanskje et kr.sands-uttrykk...men det tror jeg de aller fleste kjenner). Et annet uttrykk er å 'labbe' :) Og det var nettopp det jeg gjorde.....labbet....rett inn på Hansen & Co i Markens. En nydelig butikk!! Men det er her de merkelige hendelsene demrer for meg i en mystisk tåke fra hukommelsen min....Plutselig hadde jeg en handlekurv i hånda!! Ja! Helt sant! Jeg aner ikke hvor den kom fra, men den var der helt plutselig. Jeg husker jeg tenkte for meg selv  'det var da merkelig'.... men før jeg kunne gjøre noe som helst med saken....hoppet det et zink-hus oppi kurven min!!!!! Jeg lyver ikke!!! Og ikke bare det!! Det var helt umulig å sette det tilbake....og som min kjære ville sagt det..... 'some kind of forcefield' beskyttet kurven min! Og ettersom jeg gikk innover...dukket det opp både snacks-skål, vannkaraffel og julepynt i zink i kurven min...fnis....

Etter langt om lenge...og lenge om langt....kom jeg endelig til disken....Og siden det var umulig for meg å ta ut noe ut fra kurven, lot jeg ekspeditrisen prøve. OG TENK....hun klarte det helt fint!!! Et komplott tenkte jeg....mens hun slo alt inn på kassen. Og før jeg visste ordet av det..hadde jeg svidd av 1000 kr der inne!! Ikke min skyld i det hele tatt!!!

Men da jeg 'tuslet'......hi hi....nedover gaten.....kunne alle se et bitte-lite smil om leppene mine......


The End......






Dette er en større versjon av de glass-karaflene jeg har på soverommet....som er pyntet med en engel- kakeform.






Jeg har kikket mange ganger på slike skåler...og nå har jeg endelig fått en selv. Jeg likte så godt at den var helt hvit, og ikke krem hvit. Og at skriften var i sølv. Passet helt perfekt for meg.

Så hvis det er noen som ikke har kjøpt gave til meg enda, så ønsker jeg meg en til av denne, eller kanskje en som er større...bare et tips....fnis...


Og hvis Nissen kommer å spør om jeg har vært snill i år.....da vil jeg svare.....at ja......jeg har vært kjempesnill.....og litt snill mot meg selv!! Og det er jo også viktig i disse tider når alle krever av deg!! Jobb...venner...familie......

Da fortjener vi en liten oppmuntring!! Spesielt nå i juletider!

God jul alle sammen!!! Ja.....for nå er det lov å si det!! 





Og så vil jeg bare ha med det tredje værset i advents sangen... Det er tross alt 3 Søndag i advent...




Tenn lys!
Tre lys skal flamme for alle som må sloss.

For rettferd og for frihet. De trenger hjelp av oss.

Må ingen miste motet før alle folk er ett.

Tenn lys for dem som kjemper for frihet og for rett.















8 kommentarer:

Rosemary and Thyme sa...

Morsomt innlegg, dette!
Flotte ting du fikk med deg fra den butikken,ja
fristelsene er mange!!!

Klem Tove

Hjemmekjær sa...

Ååå, jeg kjenner akkurat den følelsen, - når det bare roper fra butikkvinduet:"kom å kjøp meg"!

Den butikken der er bare helt fantastisk! Jeg har suglet på akkurat den typen skål, - hvit med sølv.... Har jo lyst på alle, men må nok bare begynne i en kant, å kjøpe noe om ganga....

Rett å slett, jeg kunne hatt alt du kjøpte;)
Kos deg du, med julegaven til deg selv!!

Hilsen enda et "svakt" menneske;)

Kardemomme sa...

Heisann :))Takk for koselig kommentar på bloggen min! Alltid koselig å se nye mennesker der inne!Ser at du liker sink og ellers en masse vakre ting som jeg også lett faller for ;)Du ville gjerne vite fargekoden på det grønne skapet mitt og her har du den:
S1010-G10Y (Lady Tre og panel 40)
grønnfarger er litt vanseklige og jeg har gjort noen bommerter i årenes løp men denne gangen ble det bra med en gang heldigvis..
Lykke til med maling av stoler og ellers alt annet du måtte finne på å male! Hilsen Kardemomme :))

Tyri-jenta sa...

Hehe, høres ut som et type angrep jeg kunne bli utsatt for...eller rettere sagt; til stadighet blir;)
Kunne tenkt meg alt du har kjøpt:)

Pssst: åssen gikk Kid-raidet?? Blei det fangst?

Lindas hus sa...

ha ha ha ha! Ler godt av innlegget ditt! Stakkars deg, som ble angrepet av mørke krefter som utnyttet din skjøre sjel!!! Enda godt det var ting som du hadde ønsket deg leeeenge da. Har helt likt zink hus selv og skulle gjerne hatt flere..forresten er lysestaken kjøpt i Mysen...det er en lampebutikk der som fører Lene Bjerre. Og det er mye billigere der enn på andre steder! Men hysj..det er en godt bevart hemmlighet;) Ha en herlig kveld. Klem

Ingunn sa...

Heia deg. Smiler godt når jeg leser ditt innlegg. Kjente meg godt igjen og.

Ha en fin dag. Forresten; kjempefine ting du fant.

Klem ingunn

Kardemomme sa...

Det ser ut som om fargen som ligger bak den nyeste grønnfargen på stolene dine kan være noe av den samme litt grågrønne fargen jeg har malt skapet mitt i. Ser ut som et slit å fjerne all den gamle malingen men det blit noen fine stoler tilslutt! Jeg kaller meg Kardemomme av en tilfeldighet. Ville først være helt anonym og finne et nick-navn da jeg startet opp å blogge for 1 1/2 år siden.
jeg satt med laptopen på kjøkkenbenken mens jeg ventet på at bolledeigen skulle heve ferdig og da fikk jeg øye på kardemommeposen som lå der. Derfor ble det Kardemomme :)
Ha en fortsatt fin kveld :)

M sa...

Ja, er det ikke rart? Det har skjedd meg også!
Hihi!
Jeg svinger innom for å si at listen over de som tok utfordringen min er klar.
Ingen bilder fordi pc`en har kræsjet. Kjempekjedelig!
Ønsker deg en fin tid fremover!
Klem, M