onsdag 11. november 2009

Rekved og julebrus...

Nå er CB julebrusen i butikkene!!! Halleluja, with sugar on top :o) Jeg drikker brus en gang i året, og det er CB julebrus til jul....mmmm...det er den beste brusen...

Og i dag har jeg endelig tatt fatt på rekveden som jeg har hatt liggende siden sommeren i forfjor...altså ikke sommeren som var....men fra sommeren før det... hatt den leeenge i hvert fall !! Og med julebrusen ved siden av meg, og med rekveden spredd utover gulvet, satte jeg igang med å lage stensiler.



Jeg gikk inn på Office-programmet på pc'en min, og fant skriften 'Stencil', og skrev det jeg ville.... og så begynte jeg å skjære ut bokstavene...



Etter at jeg hadde skjært ut bokstavene, tegnet jeg med blyant etter stensilen, og begynte å male :)




Det blir jo som om jeg skulle kjøpt det i butikken...bare BEDRE!!!! Denne rekveden kommer fra en øy rett vest for Lindes Nes, som heter Selør. Dette er to nydelige øyer som er bundet sammen med en molo. Her har jeg omtrent vokst opp...sommer etter sommer i båt.... og det er herfra rekveden min kommer....syns det er så koselig når det ligger en liten historie bak ting.....nesten som de har en sjel... og det er jo ekstra spesielt for meg som har så gode minner fra oppveksten der :)

Jeg lagde en til, som jeg ikke helt vet hvor jeg skal ha.... har muligens tenkt å lage en julekrans som skal henge, og kanskje jeg skulle bruke den der....men....jeg vet ikke....


Den ble jo litt stilig?


Jo, jeg syns det... :)

Og når jeg sitter her på gulvet, og bobler over av kreativitet... :)  .........så ser jeg at klokken har blitt masse!!!! Huff....jeg glemmer meg helt bort jeg.....




Uansett har jeg en hel haug med rekved, så jeg skal nok være kreativ fremover....kunne bare ønske jeg hadde et stort hus som jeg kunne pynte.....  hi hi.... det er lov å drømme...  :)

Ha en god natt alle sammen i blogge- land!



5 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Åh du kreative og tålmodige sjel. Jeg startet slik jeg også, Men da bokstavene skulle overføres så jeg at jeg ville få store utfordringer med å få kronglete bokstaver fine nok. Så jeg ga opp og ringte et trykkeri. Jeg brukte det jeg var kjent med, men jeg er overbevist om at du kan ringe et hvilket som helst trykkeri. Så lenge de lager reklame som limes på biler og i butikkvinduer, så lager de nok tekst på din oppfordring også. Det er bare å ringe og forhøre seg.

Takk for kommentar hos meg. Håper du ble noe klokere av svaret mitt.

Marit

Kathrine´s sa...

Knakande stilig rett og slett!!

tinemor sa...

Først maler du brettene med vannbasert oljemaling.
Bildene er deretter festet med Deqoupagelim.

Klem

Fru Jensen's sa...

Så lekkert det ble♥ Takk for inspirasjon!
Ha en flott søndag videre!

Ladybell sa...

skulle ØNSKE jeg og hadde vært så kreativ :-) Kanskje når vi en gang får eget hus og jeg har litt bedre plass .... :-) Flott blogg :-)