søndag 15. november 2009

Julebord og hææærlige jentår.....

Jepp!!! Årets første julebord gikk av stabelen Fredag den 13....grøss.....neida :) Ingenting gikk galt :)

Eh....eller.....hm.. det var jo én ting som gikk galt da :)  Det skal sies at på menyen stod pinnekjøtt med poteter, kålerabistappe og baconsurr. Og til dessert hadde vi riskrem og rød saus....presis det vi i alle år har hatt til julemiddag hjemme hos mine foreldre :) Men midt i middagslagingen, med alle bluss på komfyren i sving....så går strømmen!!!! I hvert fall en sikring... ;)....... ha ha...men NEI....jeg lo ikke akkurat da altså!!! ÅÅÅ NEI.....litt, ganske, mye,veldig,ekstremt stressa som jeg var akkurat da...gikk jeg ut for å sjekke sikringsskapet...og ja....jeg visste hvor det var :) .....og jeg så ikke noen sikringer som hadde 'poppet' ut....og ja...vi har sånne gamle sikringer...huff....men lyset...og dermed komfyren...var dødt...så jeg måtte ut i bilen igjen...( etter allerede 2 turer til butikken og tilbake pga ting jeg hadde glemt å kjøpe)...og på nærmeste butikk....men tror du de hadde der?!!! nei!!! og ikke på den andre butikken jeg kom til heller!!!! jeg måtte på 3 forskjellige butikker før jeg fant riktige sikringer!! Men heldigvis virket de, og komfyren våknet til live igjen!!! jippi!!!!!!

Middagen ble mot alle odds ferdig...og den smakte nydelig om jeg må si det selv :) Ha ha...

Her er bilder av både middagen og bordet...



Ta daaa!!!

Ser dere den fine serviettholderen nærmest på bordet? Den fikk jeg av min gode venninne R da hun kom. Den er bare helt nydelig...bare se her...



Fantastisk fin!!

Og jeg hadde bedt 'damene' om å ta med seg det de hadde i skapet av forskjellige duppedingser til juleverksted....og det ble en pen samling... :) vi konsentrerte oss om å lage julekort og til-og fra-lapper :) Nå har jeg ikke bilder av alle kortene, for jeg må innrømme at etter et par glass rødvin så glemte jeg kameraet helt bort :) men jeg fikk tatt noen bilder da vi begynte, og har i dag...dagen derpå....tatt noen bilder av de kortene jeg laget i det minste...



Her er 'jentan' in action!!!



Og så noen søte til -og fra lapper..








Noen av de ble riktig søte... hi hi..



Og en fyrstikkeske fikk ny drakt :)

Og når man har julebord....da bestiller man snø... hi hi.... og jeg fikk faktisk snø også!!! Jepp jepp!! Det var utrolig koselig...og jeg tente lyktene min ute på terassen...



Litt 'blurry' bilde...men se så koselig!!!!

Vi hadde det utrolig koselig, og dette må bli en ny tradisjon :)

Ha en deilig helg alle sammen!!!

Klem fra




Ingen kommentarer: