søndag 29. november 2009

Adventskrans eller adventsstake?

Etter at jeg hadde tenkt litt på dette her med adventsstake, fikk jeg litt ekstra energi til å sette igang et prosjekt :) Så jeg samlet sammen alt jeg har av 'lage-ting'. Kvister jeg samlet før jeg hadde julebord med 'jentan', kongler jeg har plukket i Sande med min venninne K, og forskjellige blonder osv.









Julekulene (hjertene) har jeg kjøpt på Mols...



Og selvfølgelig 'Julegleder'.Et hefte jeg har skrevet om i et tidligere innlegg :) Jeg tror dette heftet også finnes som bok, men jeg kjøpte det som hefte på Ultra for ikke så lenge siden.

I dette heftet er det en lysekrone som er så fin...




Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å lage noe lignende :)


Sånn så det ut på bordet når jeg lot kreativiteten få fritt spillerom :)

Og jeg skulle også egentlig ha sydd litt, men jeg ville sy med rød tråd, og det hadde jeg ikke. Så jeg har i hvert fall klippet ferdig hjerter og tall og alt!!

Men jeg har ikke noe sted å henge opp en sånn krans. Og jeg trenger å finne noen sånne lysholdere som dere ser på bildet fra heftet. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt sånne? Plis gi meg noen tips! For i mellomtida får den bare henge på veggen.....uten lys..... og da har jeg jo ikke noen adventsstake allikevel!!! Hjelp!! ;)




Disse hjertene skal få henge i midten av kransen. Hvis ikke jeg finner lyseholdere da..:) for da skal de henge fra kransen, sånn som de gjør i heftet.

Tips meg gjerne om nettbutikker som har lysholdere, eller om dere har sett de i en butikk. Jeg vil gjerne vite det uansett, for reiser så mye med jobben, at jeg ser ikke bort ifra at jeg kan besøke både butikker her på Østlandet, på Sørlandet og på Vestlandet :)

Tips meg!!










4 kommentarer:

Stine sa...

Smart :) Ja, har sett juletær som mangler nåler, det er skikkelig kult, men jeg er litt usikker på om jeg tør dra den så langt! Store trær kan fort bli litt sånn skogsaktig, ikke så stive, hvis du skjønner! Men et høyt og smalt et kunne jo friste :D Gleder meg i alle fall til å få det i hus, ingenting gir mer julestemning enn juletrær!

Kjeruben sa...

Så herlig den blir!
Eg har slike lysholderar og kjøpte dei hjå Linnea's hage i Nittenal, dei har også nettbutikk... men eg kjøpte dei ikkje i år da.

Du kan jo bruke slike med klype på også. Dei er stødigare også ;-)

Riktig god førjulstid!

Min stil sa...

Ååååh, tenker den kommer til å bli rålekker. Gleder meg til å se det ferdige resultatet.
Klæm Susanne

Katharina sa...

Lysholdere får du på Panduro! Har sett det der før.. Si ifra hvis du vil ta en tur, jeg blir med ;)

Klem K..