søndag 18. oktober 2009

Notting Hill Bill....

(dette innlegget ble opprinnelig lagt til i min gamle blogg den 15.09.09, men har blitt flyttet hit da jeg gikk over til blogspot)


Som den evinnelige bruktmarkeds-opptimisten som jeg er, så kikker jeg alltid ivrig etter skatter når jeg er rundt omkring. Og denne helgen var jeg i London hos en av mine beste venninner.


Vi dro en skikkelig 'turist' tur til Notting Hill og kikket i alle bodene og butikkene nedover hele gaten!!! Og her kan man virkelig bli ør i huet altså!! Ikke bare er det mye folk, men noen av disse 'markeds-plassene' under tak, har så smale ganger at man tror man har klaustrofobi :) og for en som ikke er så interessert i dingser som jeg er, syns jeg venninnen min gjorde en god jobb. Hun er ikke kjent for å være verdens mest tålmodige kvinne akkurat :)

Men av alle bodene, og brukt-butikkene, så kjøpte jeg bare 1 ting!!!! Og det er ikke fordi jeg ikke fant mye fint, men fordi det enten er for dyrt, eller så prøver jeg (for min samboers skyld) å ikke ta for mye nips med meg hjem... :) Jeg kunne jo egentlig gått berserk, men jeg klarte å holde meg :)

Men denne lille boksen kunne jeg ikke gå ifra :) Jeg har en liten mistanke om at den ikke er autentisk, men den ser så innmari sånn ut, at jeg tror kanskje den er det. Det er en sigarett-boks fra Amerika-Linje-båten mellom Amerika og Holland. Den er vel ikke større enn 10 cm i lengden, og ikke veldig dyp. Jeg tenkte jeg skulle ha den på komoden på soverommet til å ha øredobber i :)

Beklager litt dårlig bilde....



Jeg skal få låne min kjæres speilreflex- kamera fremover, men vi må kjøpe nytt batteri til det før jeg kan bruke det. Det er mye gøyere når man kan ta ordentlige bilder :)


Apropos mine egne bilder; jeg var inne på NIB sin side her forleden, hvor de hadde en debatt om akkurat det. Jeg ante ikke at folk kunne låne andres bilder fra andres bogger jeg!!!! Jeg vet jeg er en blogg- grønnskolling, men jeg trodde det var ulovlig liksom. Jeg bruker kun mine egne bilder, som jeg har tatt selv. Forhåpentligvis blir de bedre etterhvert... ehem.....kremt ;)

Her er et lite still- leben på min komode på soverommet:






Her ser dere den lille amerika-boksen min også i nedre, vestre hjørne :) Komoden det står på er en komode-rekke fra vegg til vegg på soverommet vårt, som min kjære hadde satt opp som overaskelse til meg da vi ble sammen... et lite hint om at han ville jeg skulle flytte inn... ha ha...

Jeg hadde tidligere klaget på at jeg ' bodde i en koffert', siden jeg alltid bodde hos han, og ikke hadde noe sted å legge klær osv...
En dag da jeg kom 'hjem', hadde har montert komoder fra den ene veggen til den andre!!!! Han er så søt noen ganger!! Og han gjør sitt beste for å ikke irritere seg over alle prosjektene mine i stua, og på terrassen :) Ha ha... Stakkars :)

Ellers er fatet fra Bohus, glassflaskene fra Mols, og lysestakene fra Ikea. Smykkeskrinet kjøpte jeg på en av mine første Oslo- shopping-turer med min venninne fra Moss. Vi dro til Oslo for å shoppe, og da fant jeg dette skrinet i en Arts&Kraft butikk i Bogstadveien. Det er omtrent 5 år siden, da jeg har bodd i Oslo litt lengere enn det. En Sørlending i 'storbyen' ;) blunke blunke...





Alle disse stenene har jeg samlet på forskjellige strender når jeg har vært i syden :)
Jeg er for rastløs til å ligge å sole meg noen ganger, og da går jeg og plukker stein
i stedet. Og kofferten min har vært en smule tung ett par ganger.. hi hi...


















Dere ser kanskje at på den ene litt 'gråere' stenen nederst til høyre på det venstre bildet, er det en 'A' ?


Det er forbokstaven i navnet til min kjære ;)

1 kommentar:

Kathrine´s sa...

Flink du er suppa - kjempe fint det på soverommet!!