søndag 18. oktober 2009

I love loppis!!!

(Dette innlegget ble lagt inn i en annen blogg den 02.10.09, men er blitt flyttet hit, da jeg har gått over til Blogspot)


Sjekk de kule stolene jeg fikk for 100 kr på loppis!!


Jeg er jo kjent som en kreativ sjel, så jeg har allerede tatt fatt på de med malings-fjerner. Og under 4 lag med maling, fant jeg den orginale mint-grønne fargen som er så fin. Jeg skal ha stolene som nattbord på soverommet. Nå må jeg bare finne to kule lamper som passer til!!

Her er 'før' -bilder:


 




Stolene er i en forferdelig grønn farge ( i hvert fall hvis man lever med en hvit drøm, sånn som meg).
Og de er forholdsvis gamle tror jeg. Jeg møtte et gammelt ektepar på dette loppemarkedet, og de mente de kunne være bortimot 70- 80 år.. Aner ikke om de har rett...Ikke vet jeg, men en ting jeg vet, er at det er i hvert fall 4 lag med maling som skal AV!!!! :)





Her er et par bilder av den fine mint-grønne fargen under :) Så langt, har jeg bare fått av malingen på bena til den ene stolen. Og setet. Men den orginale mint fargen er slitt av på setet, så jeg
kom rett ned til treverket i stedet. Tror jeg får male litt her og der i samme farge,
så den ikke får et såå slitt look ;)






Sånn ser det ut på vår terasse når jeg setter i gang med prosjekter vi egentlig ikke har plass til at jeg holder på med ;)




Jeg gleder meg til å se når disse stolene blir ferdige. Men det begynner å bli kaldt ute, og mørkt....Og jeg har ikke noe sted å sitte inne mens jeg holder på. Så det er en liten sjangs for at jeg ikke blir ferdig før det er 'for sent'. Dvs at jeg må vente til det blir vår, med å gjøre de ferdig... Huff...Håper ikke det. Det er bare at jeg reiser mye i jobben min, og kommer ofte sent hjem fra kontoret, så det er så få sjangser man får til å pusse de opp. Ja ja.... ønsk meg lykke til!!!! :)

Ingen kommentarer: