søndag 18. oktober 2009

Herlig loppis-funn!

(dette innlegget ble lagt til i min gamle blogg den 15.10.09, men har blitt flyttet hit fordi jeg har byttet til blogspot)


Finnes det noe bedre enn å stå opp en tidlig høstmorgen for å dra på oppdagelsestur på loppemarked? Å vite at det er lørdag, og du har fri hele dagen ( og det er ikke alltid), og sola skinner, og det er bare å sette av sted? Jeg digger den følelsen. Og jeg var heldig denne gangen. Det er jo ikke alltid man finner skatter heller. Og som regel finner man ikke det man leter etter, men noe helt annet, som gjør at hele interiør- planen du hadde må forandres, for du har funnet en skatt som ikke ville kommet til sin rett uten at du gjør det. Dette er ikke lett i en leilighet på 63 kvm, med ett soverom!! Og spesielt ikke når man har en samboer som ikke er så interessert i å forandre ting i hjemmet. Han liker helst å ha det sånn som det er, og der jeg ser en skatt, ser han en gammel sliten stol..... ha ha :)



Denne gangen dro jeg på loppis i Drammen, og se hva jeg fant!!



Jeg fikk prutet den ned til 150 kr :) Jeg er ikke så dreven på disse tingene, så jeg vet ikke om det var en god pris, eller om jeg betalte for mye :) Men jeg syntes den var verdt det!! Bare sjekk den kule fargen!!!!Damn!!!!!!! :)

Nå står den på kjøkken-komoden, som blir mitt neste prosjekt.
Enten må jeg male den hvit, og skifte knotter, eller så må jeg finne en ny komode på et loppemarked og male den hvit :) Min komode faller nesten fra hverandre, så det er mulig jeg bytter den.

Nå til helgen får jeg faktisk min kjære samboer til å bli med meg på loppis!!! Helt utrolig!!! Håper jeg finner en komode til kjøkkenet, eller en tv-benk/komode :) Vi får bare vente å se....

2 kommentarer:

solveig sa...

hei, artig å se ar du har en sånn vekt. jeg har nemlig nettop vært på loppis i østfold og fikk en nøyaktig lik for 100 kr. folk sier til meg at det var ett veldig bra kjøp. Og jeg var å spurte på flere slike vekter , men de lå på 250 og oppover.. så du har gjort ett veldig godt kjøp!! gratulere med flott kjøkkenvekt ;)

emblas-kanel sa...

Å, så heldig du var som fikk tak i den vekten. Vi hadde ei sånn hjemme når jeg var lita, og jeg har prøvd å få tak i en slik. Ser det ligger en til salgs på nettet for 500, men jeg skal se om det ikke dukker opp en billigere etter hvert.
:-) Eva, emblas-kanel